Ismét nagyot lépnek a telekomcégek

Ismét nagyot lépnek a telekomcégek

2006. december 6. 23:59, Szerda
A távközlési szolgáltatók szerte a világon ismét több milliárd dolláros beruházást terveznek a gyorsabb szélessávú internetkapcsolat létrehozása érdekében.

Megfigyelők szerint ezzel legalább akkora kockázatot vállalnak, mint korábban a harmadik generációs (3G) mobilszolgáltatások kifejlesztésével, ami több nagy cég számára katasztrofális következményekkel járt. Az arra fordított összeg legnagyobb részét ugyanis azóta kénytelenek voltak leírni, mivel az ügyfelek nagy többsége nem tartott igényt a tartalomszolgáltatásokra, sőt többnyire nem is volt tisztában ezekkel.

A mostani fejlesztés célja a triple play szolgáltatás létrehozása, amely egyetlen csomagban kínál tévé-előfizetést, internet-hozzáférést és távközlési szolgáltatásokat. A kifejlesztett száloptikai hálózatok és a digitalizáció révén egyebek között on demand (az ügyfél által kiválasztott időpontban lehívható és lejátszható) műsorszolgáltatásokat lehet nyújtani, és a távközlési cégek bíznak benne, hogy az előfizetők hajlandók ezért az eddiginél többet fizetni. A Verizon Communications Inc. és az AT&T Corp. több tíz milliárd dollárt fordít az Egyesült Államokban az üvegszálas hálózatok létrehozására, a japán NTT 43 milliárd dolláros beruházást tervez, Európában pedig mintegy 60 szolgáltató készül gyorsabb hálózatot kiépíteni.

A kérdés ezúttal nem az, hogy a potenciális ügyfelek igényt tartanak-e minderre, hanem az, hogy hajlandók-e megfizetni a csomag árát; a Reuters által megkérdezett szakértők meglehetősen szkeptikusak e tekintetben. Kérdés ugyanis, rá lehet-e venni őket arra, hogy az eddig használt platformok helyett átálljanak az új hálózatok használatára. A holland KPN például, amely korábban már a 3G-vel is befürdött, most 1,5 milliárd eurót szán az új hálózatra, noha maga is elismeri, hogy öt évbe vagy akár többe telhet, amíg az átlagos fogyasztó à la carte menüt fog nézni tévékészülékén.

Új stratégiát keres a Deutsche Telekom

A Deutsche Telekom a fogyasztói kapcsolatok erősítésével, jobb szolgáltatásokkal és alacsonyabb díjakkal kívánja megállítani az ügyfelek számának csökkenését a T-Com vezetékes üzletágban, ami elsősorban a németországi előfizetők elpártolásának következménye. Mindez azonban hosszabb időt vesz igénybe - mondta tegnapi sajtóértekezletén René Obermann, a DT múlt hónapban kinevezett új vezérigazgatója, aki Kai-Uwe Ricke helyébe lépett. A T-Com 1,5 millió előfizetőt veszített az év első kilenc hónapjában.

Obermann, aki eddig a csoport sikeres mobilüzletága, a T-Mobile vezetője volt, a két üzletág szorosabb együttműködésében látja németországi pozícióik megvédésének lehetőségét. A DT tegnapelőtt lecserélte a menedzsment egy részét, az új vezetésnek jövő tavaszig kell előterjesztenie az új hosszú távú stratégiai tervet. A DT Timotheus Höttgest, a T-Mobile egyik eddigi vezetőjét nevezte ki a T-Com élére, a T-Mobile-nál pedig Hamid Akhavan váltja Obermannt.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások