Dark Messiah of Might and Magic

Dark Messiah of Might and Magic

2006. december 9. 00:03, Szombat


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Arkane Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2,6 GHz, 512 MB RAM, 7 Gbyte szabad hely, 128 Mbyte-os videokártya
Ajánlott: 3,2 GHz-es Intel Pentium IV, 2048 MB RAM, Nvidia 7900GT+
Hasonló játékok: Thief, Prey
Kategória: RPG-FPS

Igazán gonosz történet, vérfürdő, szexuálisan túlfűtött dialógusok és lélegzetelállító helyszínek várják a játékosokat a Dark Messiah Might and Magic világában, ami az FPS-világ sci-fi és világháborús kliséit felrúgva, a sugárfegyvereket kardra és íjra cseréli, a zombik helyett élőhalottak, a pokolfajzatok helyett pedig orkok és küklopszok hadát állítja ki.

A Might and Magic világa viszonylag távol áll az FPS-felülettől, ebben az esetben viszont a Half Life 2 motornak köszönhetően egy kellemes meglepetésben lehet része a hibrid műfaj felé nyitott játékosoknak. Meg merem kockáztatni, hogy abban az esetben, ha egy szerepjátéknál nem a csapatmunkát, hanem a szupertehetséges, világmegváltó hős történetét akarják kidomborítani, akkor ez a nézet még előnyös is lehet. A Half Life 2 kissé felturbózott motorja nemcsak gyönyörű helyszínek felvonultatására és aprólékos részletességgel kidolgozott karakterek megjelenítésére alkalmas, hanem sikerült belecsempészni egy korrekt harcrendszert, ami mellé a nem túl bonyolult, de különböző karakterfejlődési ágakat biztosító RPG-rendszer is társult.

A főhős, Sareth, már ifjú kora óta készül küldetésére mestere, Phenrig mellett arra, hogy ha felcseperedik, akkor egyszer eljön az idő, mikor el kell hagynia otthonát és Ashan világában mindenféle gonosz és kevésbé gonosz lényekkel megküzdve meg kell mentenie a világot. A nap el is érkezik és úgy tűnik, hogy egy egyszerű feladat vár Sarethre, mégpedig egy kristályt kell elvinnie Free City mágusának, Menelagnak, aki az Árnyak koponyájának keresésével tölti hétköznapjait.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A küldetés mégis komolyabbnak tűnik, hiszen Phenrig nem hagyja kis tanoncát egyedül nekilódulni a kalandnak, hanem egy igen cinikus démonlányt csempész testébe, aki egyfajta skizofrén belső hangként kíséri végig egész útján. Néha féltékeny, néha segítőkész, néha hisztis, de szinte kivétel nélkül rosszindulatú, habár ez jól áll neki. Utunk során jó ideig kísér majd minket Leanna, Menelag tanítványa, persze a történet nagy része szólóban állít feladatok elé. Nem hiszem, hogy nagy titkot árulok el azzal, hogy az egységnyi időre eső halálesetek száma fő és mellékszereplőket is beleértve megközelíti Jack Bauer környezetének számait, viszont ez nem válik unalmassá és ne képzelje senki azt, hogy a Sötét Messiás utáni hajszában a kardforgatás kevésbé lesz izgalmas, mint a tárcserélgetés.

A kalandok elején egy igazi graduáció előtt álló növendékként vágunk neki az útnak, így több variáció is nyitott a továbbfejlődésre. A sikeres küldetések után képesség pontokkal ajándékoz meg minket a játék, amit saját belátás szerint lehet három ágon (harc, mágia, egyéb) elkölteni. Tiszta kaszt ebben a játékban nem létezik, egyrészt nem lenne életképes, másrészt ahhoz túl sok pont áll rendelkezésre.

Ennek ellenére a következő variációk mégis elkülöníthetőek: harcos, vadász, mágus, tolvaj. A harcos természetesen a szemtől-szembe küzdelem híve, sok életereje van, gyógyul, érdemes a kezébe pajzsot és rövidkardot adni, ezekkel kis terminátort faragunk belőle. Vadász: az íjak mestere, gyorsan és pontosan céloz. Tolvaj: a szokásos lopakodás, hátulról agyon szúrás és kizsebelés, ajtók/zárak feltörése tartozik a repertoárjába, fegyvere pedig a tőr-pár. Gyorsan öl, a sötétben bújkálva pedig mindig biztos, hogy ő kezdeményezi a harcot. A napfényes részeket kevésbé kedveli, de a játék nem is kecsegtet sok ilyennel.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mágus: ezt választva ki kell zárni a harcos képességek fejlesztését, mert a hatékony működéshez az egész fát be kell tanulni minél hamarabb. Az életbenmaradást a sok mana mellett a mágus védőburok, a fagyasztás és a többnyire távolra ható támadóvarázslatok adják. Kicsit kellemetlen hátrány a többiekhez képest, hogy elég kevés mana ital van szétszórva, így sokszor érdemes megállni pihenni, regenerációt megvárni és nem iszogatni.

A kasztok nem kizáró jellegűek, így lehet kombinálni a különböző ágakat. Mindenképp érdemes a harcos számára is legalább a gyógyítást megtanulni, ami alap mana mennyiséggel két töltetet jelent bármikor harc közben és ráadásul a talált mana potiknak is lesz értelme. Az íjászatot mindenképp érdemes legalább kettes szintig fejleszteni, mert az előhalottak ellen ez lesz a lassú, ám biztonságos megoldás, hiszen nekró barátaink fertőző betegek. A tolvaj képes csendesen járni, lelopni a kulcsot az őr övéről, bár olyan helyzetben nem nagyon kerül a játékos, mikor nem inkább a gyors kivégzés + loot kombinációt választaná.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások