2006. december 21. 15:07, Csütörtök
2006-ban hirdetési bevételeit és hirdetői számát 50%-kal növelte az idén második alkalommal a Magyar Marketing Szövetség által az Év Honlapjának megválasztott gazdasági hírportál, a
FigyelőNet.
Jó évet zárt a Figyelőnet 2006-ban: 50%-kal növekedett a hirdetésekből származó árbevétele. A hírportál átlagos napi egyedi látogatóinak száma 90 ezerre emelkedett, mellyel felveszi a versenyt a legnagyobb országos napilapokkal is. Fontos események kapcsán pedig, mint az idei év önkormányzati választásai, politikai és társadalmi eseményei, még a televíziós műsorok nézőszámát is felülmúlta a portál 150-200 ezres egyedi látogatással.
Jelentősen előretört a pénzügyi szektor a hírportál hirdetői között 2006-ban. A 2005-ös évhez képest közel kétszer nagyobb összeget költöttek el a pénzügyi szektor szereplői a FigyelőNeten. A portál top 10 hirdetői között egyértelműen a bankok dominálnak, őket követik a gépjárműipar, a telekommunikáció és végül az IT-szektor cégei. A gazdasági hírportálon a banki szektor mellett a környezetvédelem és közműellátás növelte meg jelentősen, közel háromszorosára előző évi költéseit.
Az online piac idei általános előretörését az FN-en a hirdetési bevételek dinamikus növekedése mellett az is igazolja, hogy a szájton idén robbanásszerűen növelték a költéseiket olyan iparágak szereplői, akik korábban főként a hagyományos médiumokban költöttek (környezetvédelem, közműellátás, energetika, szépségápolás, lakáskultúra).
A FigyelőNet hirdetőinek és hirdetési bevételeinek jelentős növekedését, az oldal működtetői szerint, korszerű tartalmának és egyre szélesebb körű szolgáltatásainak köszönheti. A hírportál a 2006-os év során igazi multimédiás hírcentrummá vált; a cikkekhez videó, szavazás, kommentálási lehetőség, szolgáltatások is kapcsolódnak.
Idén az FN olvasói is jelentős mértékben bekapcsolódtak a portálon a tartalomgyártásba; az árvíz és a zavargások idején rekordmennyiségű beszámoló és képanyag érkezett a szerkesztőségbe. A 2006-os év során számos olyan esemény zajlott, amikor a site-on is beigazolódott, az emberek egyre inkább az internetet tekintik elsődleges hírforrásnak (áradások, választások, Bajnokok Ligája stb.).
2006. december elején a szakmai díjjal is elismerték a FigyelőNetet : 2005 után idén második alkalommal is a gazdasági hírportált választotta a Magyar Marketing Szövetség médiakategóriában az Év Honlapjának.