Heroes of Might and Magic - Hammers of Fate

Heroes of Might and Magic - Hammers of Fate

2006. december 23. 00:31, Szombat
Az egységek igazából nem túl erősek, viszon a hős speciális képessége, a rúnamágia segítségével komoly előnyhöz juthatnak. A különböző rúnákat a hős bizonyos mennyiségű alapanyagért, mint fa, kristály vagy gyémánt helyezheti csapataira, csatánként egyszer normál, majd háromszoros áron. Az egyik legnépszerűbb a Charge lesz, ami egy körre duplázza egy csapat lépéspontjait, de érdekes hatása van még a testetlenségnek (Ghost hatás) is, magasabb szinten pedig képes a mágus az elhullott egységek 40%-t feltámasztani, vagy megvédeni őket különböző mágiáktól vagy képessé tenni őket egy emberfeletti támadásra, mikor minden környező egységre csapást mérnek. Ez utóbbi egy komolyabb magas szintű csapattal elég kellemes pusztítást képes véghez vinni.

A rúnamágus általában megtanul egy mágia fajtát is, illetve érdemes feljeszteni a harci képességeket és a szerencsét. A legnagyobb előnyt még mindig a critical hitek jelentik, ami egy Expert Luck mellett szinte folyamatosan előfordulnak majd. Ezzel lehetséges ellensúlyozni a törpök viszonylag gyenge támadásait. A velük való játék viszont sajnos nagyon hamar klisékbe fullad, nem nagyon van lehetőség variációkra, a legtöbb esetben ugyanaz a forgatókönyv áll.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A kiegészítőben helyet kapott egy módosított Haven frakció is, akik nem választhatóak sajnos, viszont a kampányban sokáig mellettünk, illetve adott esetben ellenünk is feltűnnek majd. Laszlo hős elborult agyú szolgái egyfajta megrontott birodalmiak, jóval erősebb védelemmel, valamivel gyengébb támadással és komoly speciális képességekkel rendelkeznek, ráadásul a vörös szín nagyon jól áll nekik. A számszeríjászok teljes pályára tüzelnek levonás nélkül, a harci griffek ugyan nem támadhatnak magasból, de minden egyes visszatámadásuk másfélszer annyit sebez majd, mint az előző, a bukott angyalok pedig vámpír képességekre tettek szert.

Néha kellemetlen, hogy nem lehet átkonvertálni egyikből a másikba az egységeket, így az átmeneti időszakokban kompromisszumokat kell hozni a csapat összeválogatásakor, viszont tény, hogy ezek az egységek jóval erősebbek fehér társaiknál, szerencse, hogy nem lehet őket futószalagon gyártani.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az újítások és javítások, melyek kötelező darabjai egy jó kiegészítőnek, szerencsére helyet kaptak itt is, bár ezeket akár egy patch keretében is bemutathatták volna az alap változathoz. Először is visszatértek a régi jó karavánok, sőt mostmár látható formában gurulnak a térképen tova, így meg is lehet őket támadni és út közben is le lehet őket stoppolni saját hősünkkel. Lehetségessé vált az egységek megvásárlása távoli várakból, ilyenkor szintén karavánokkal átutaznak abba a várba, ahol a tranzakciót bonyolítottuk. Ez főleg akkor lehet hasznos, ha csak egy várunkat fejlesztettük fel, a többiben pedig alapegységeket hozunk csak ki.

Végre valahára lehet menteni, tölteni csata közben is. A korábbi részek nagy hátránya az volt, hogy ha csata közben elszámítottuk magunkat, akkor bizony el kellett veszíteni azt, kampány közben ez mission failedet is jelentett, majd tölthettünk onnan. Ennek vége. Bátran bele lehet szaladni erősebb ellenbe is, pusztán próbaképp. Küldetések végén szintén pozitív előrelépés, hogy valamiféle statisztikát kapunk, kiderül, hogy mit végeztünk. Ez inkább multiban lehet érdekes, kampányban unalmasak lesznek a számok. Az egységleírások is kibővültek valamelyest és jóval részletesebb magyarázatokat kapunk egységeink mellé.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások