Minden ötödik céges smartphone és PDA elvész

Minden ötödik céges smartphone és PDA elvész

2007. január 19. 21:07, Péntek
A mobil készülékek egyre fontosabb szerepet töltenek be a mindennapokban. Napjainkban már nemcsak a mobiltelefonok váltak szinte nélkülözhetetlenné, de például a PDA-k is.

Éppen ezért lehet fájó, ha valaki elveszíti kedvencét. S még komolyabb problémát jelenthet, hogy ha ez egy vállalati készülékkel történik meg. Gyakran elhangzik az a vélemény a biztonságtechnikai szakemberektől, miszerint a mobil eszközök különösen nagy veszélyt jelentenek a cégek informatikai biztonságára, hiszen méretüknél fogva eltűnésük esetleg fel sem tűnik azonnal. Ráadásul számos fontos fájlt, dokumentumot tárolhatnak rajtuk és így, ha illetéktelenek kezébe kerülnek, ebből komoly kára is származhat az érintett vállalatnak.

Ennek ellenére sokan nem figyelnek oda, így fordulhat elő, hogy az európai cégeknél minden ötödik smartphone vagy PDA egész egyszerűen elvész - derült ki a Toshiba cég megbízásából elkészített tanulmányból. Az eltűnéseken túl azonban különösen nagy problémát jelent, hogy az 502 megkérdezett cég képviselői közül több mint a 90 százalék tárol a készülékeken fontos vagy nagyon fontos dokumentumokat és más fájlokat, például üzleti információkat.

A németek számítanak a legóvatosabbnak. Száz német vállalati munkatárs közül csupán nyolcnak tűnt el a PDA-ja és a háromnegyedük tisztában van a veszéllyel. Ugyanez az arány a briteknél csupán 50 százalék. Bosszantó ugyanakkor, hogy a mobil eszközökön rendkívül fontos belső, akár titkos információk is vannak, ennek ellenére a megkérdezettek 40 százaléka nyugodt szívvel adja oda a céges készülékét a gyermekeinek, a rokonainak vagy az ismerősének. A tárolt információkat például csupán a németek 60 százaléka próbálja meg védeni. Ez szintén elkeserítő.

"A megfelelő biztonsági szabályok hiánya egy közel sem lebecsülendő biztonsági kockázatot jelent a cégek számára. Amennyiben ehhez hozzávesszük, hogy például a smartphone-ok száma csak Európában a következő három évben a háromszorosára fog nőni, akkor látható, hogy mielőbb lépnünk kell a kérdésben" - nyilatkozta Peter Ford, a Toshiba Information mobil kommunikációs részlegének marketingigazgatója.

Ugyan a Toshiba Európában még nem igazán ismert a mobil megoldásai révén, azonban a szakember szerint a jövőben mindent el fognak követni, hogy új, a kontinensen is elérhető termékeik kellően robusztusak és biztonságosak legyenek.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások