2007. január 25. 10:39, Csütörtök
A kommunikációs szolgáltatással is foglalkozó BT új, globális feladatokat ellátó irodát nyit (Business Support Office - BSO) Budapesten, amely majd a cég európai és egyesült államokbeli leányvállalatainak nyújt szolgáltatásokat - közölte a társaság.
A BT közleménye szerint az iroda elsősorban az értékesítéshez és már megkötött szerződésekhez kapcsolódó adminisztratív feladatokat lát el. Így foglalkozik majd a termékek és szolgáltatások árazásával, a számlázással, kintlévőség-kezeléssel, ajánlatkészítéssel és eszköznyilvántartással. A BT a tervek szerint február végéig mintegy harminc, pénzügyi, illetve gazdasági végzettségű munkatársat vesz fel a BSO feladatainak ellátására.
A BT 2004 vége óta tesztelte a rendszer működőképességét, ekkor állt fel egy néhány főből álló budapesti csoport, amely a szerződések adminisztrációjában nyújtott segítséget a leányvállalatoknak.
A magyarországi helyszín mellett számos érv szólt: a munkavállalók képzettsége, motiváltsága és a stabil üzleti környezet együttesen megfelelő közeget teremtett a vállalat szempontjából kritikus üzleti folyamatok ellátására - áll a közleményben.
A BT több mint 170 országban tevékenykedik, főbb területei: hálózati IT-, helyi, belföldi és nemzetközi távközlési szolgáltatások, értéknövelt szélessávú és egyéb internet alapú termékek és szolgáltatások.
A 2006. március 31-én zárult pénzügyi évben a BT csoport összbevétele 19,514 milliárd font, adó előtti profitja 2,040 milliárd font volt. A British Telecommunications plc (BT) egyedüli tulajdonosa a londoni és a New York-i értéktőzsdén jegyzett BT Group.
A BT több mint hét éve van jelen Magyarországon. Elsősorban a több országban is fiókteleppel rendelkező vállalatoknak nyújt fejlett és biztonságos telekommunikációs és IT szolgáltatásokat. A BT 2004-ben regionális ügyfélszolgálati központot nyitott Budapesten, amely az európai vállalati ügyfeleket szolgálja ki, különös hangsúlyt fektetve a közép-kelet-európai régióban működő cégekre.