A mobilszolgáltatókat is érintik a vírusok

A mobilszolgáltatókat is érintik a vírusok

2007. február 12. 11:58, Hétfő
A McAfee kutatása szerint a mobilszolgáltatók 83 százalékát érinti a mobileszközök fertőzése.

A McAfee legújabb kutatásának eredményei szerint a mobilszolgáltatók világszerte egyre gyakrabban vannak rosszindulatú támadásoknak kitéve és egyre több pénzt és időt áldoznak a támadások okozta károk helyreállítására. A kutatás azt mutatja, hogy az érintett mobilszolgáltatók közel fele ellen az utóbbi három hónap során történt támadás. A 2005-ös évhez képest 2006-ban kétszer annyi mobilszolgáltató költött 200 000 dollár feletti összeget a mobilbiztonságra.

Az Informa Telecoms & Media (ITM) által készített tanulmány a mobilszolgáltatóknak a mobilbiztonsággal kapcsolatos korábbi tapasztalatait, jelenlegi magatartását és jövőre vonatkozó terveit vizsgálja. A kutatás kimutatta, hogy a mobilszolgáltatók már most is érzik a mobilfenyegetéseknek az ügyfél-elégedettségre és a hálózati teljesítményre gyakorolt hatását, és egyre inkább nyugtalanítja őket ezeknek a márkanévre és a jövedelemgeneráló szolgáltatásokra gyakorolt potenciális hatása.

A tanulmány célja annak kiderítése volt, hogy a mobilszolgáltatók milyen mértékben vannak kitéve mobilfenyegetéseknek. A tanulmány eredményei a következők:
  • A megkérdezett mobilszolgáltatók 83 százaléka volt kitéve mobileszköz-fertőzésnek
  • 2005-ről 2006-ra a biztonságot érintő regisztrált incidensek száma megötszöröződött
  • Az 1000 eszközt meghaladó incidensről beszámoló európai és ázsiai mobilszolgáltatók száma több mint kétszeresre nőtt 2006-ra
  • A 2005-ös évhez képest 2006-ban kétszerannyi mobilszolgáltató költött 200 000 dollár feletti összeget mobilbiztonságra
  • A mobilfenyegetések elhárításának költségét több mint 1000 órára becsülő mobilszolgáltatók száma 700 százalékos növekedést mutat

    A biztonságot érintő incidensek a legnagyobb befolyást az - a még mindig jelentős ügyfélcserélődést mutató iparágban kulcsfontosságú tényezőnek számító - ügyfél-elégedettségre gyakorolták. A szolgáltatók közel harmada (29 százalék) valamennyi tényező közül - a bevételt is beleértve - az előfizetői elégedettséget nevezte meg, mint ami a legnagyobb veszteséget szenvedte. A rosszindulatú mobiltámadások hatása másodsorban a hálózati teljesítményben jelentkezik.

    A kutatásból világosan kitűnik, hogy a mobilszolgáltatókat foglalkoztatja a mobilbiztonságnak vállalkozásukra gyakorolt hatása. Majdnem 80 százalékuk fő tényezőként említette a közönségkapcsolatokra és a márkanévre tett hatást, amelyet szorosan követett az új szolgáltatások megbízhatóságába vetett bizalom megrendülése. Ez döntő fontosságú kérdés, mivel a szolgáltatók az egy előfizetőre jutó átlagos bevétel és a kialakulóban lévő piacok élethossz értékének növelésére törekszenek.

    Annak ellenére, hogy a mobilszolgáltatók többsége tapasztal mobilbiztonsági incidenseket és foglalkozik is ezek jövőbeni hatásával, a kutatás jelentős eltérést mutat ki a szolgáltatók által fontosnak ítélt és a ténylegesen alkalmazott védelmi intézkedések között. Az alkalmazás- és eszközszintű védelem alkalmazását fontosnak ítélő szolgáltatóknak kevesebb mint harmada használja is ezen védelmet ténylegesen. Továbbá, bár a szolgáltatók kisebb aránya tartja a hálózati szintű védelmet fontosnak, mégis több mint felük alkalmaz védelmet ezen a szinten.

    A mobilbiztonság növekvő fontosságával összhangban a megkérdezett szolgáltatók 85 százaléka tervezi az azzal összefüggő költségvetésének növelését annak érdekében, hogy kezelni tudja többek között a hálózati behatolások, a mobilvírusok, a szolgáltatás megbénítását szolgáló (denial of service) támadások, a spamek és a mobil adathalászat (SMiShing) jelentette problémákat.

    "A kutatás világosan mutatja, hogy a rosszindulatú támadások számának, illetve a mobilbiztonsági kérdésekre szánt pénz- és időmennyiség növekedésével a mobilbiztonság rohamosan növekvő fontosságra tesz szert az iparágon belül" - mondta Victor Kouznetsov, a McAfee Mobile Security vezető alelnöke. "A mobil adatalkalmazás és felhasználás terjedése, valamint azon tény következményeként, hogy a mobilszolgáltatók világszerte a forgalom után számított bevételi modellek helyett fokozatosan tranzakció-alapú és tartalom-centrikus modellre állítják át vállalkozásaikat, a biztonság létfontosságú követelménnyé válik a jövedelemgeneráló szolgáltatások sikeressége szempontjából."

    A kutatást az Informa Telecoms & Media végezte 2006. december és 2007. január között. E-mailben felkérést küldtek világszerte a mobilszolgáltatóknak egy névtelen online felmérésben való részvételre. A válaszadóknak lehetőséget adtak továbbá arra, hogy részt vehessenek az ITM által kivitelezett utólagos interjúkban is. A felmérés eredményeinek kiegészítése, igazolása és kibővítése céljából egy sor bizalmas egyéni interjúra került sor. A kérdőívet több mint kettőszázan töltötték ki.

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások