2007. február 15. 16:07, Csütörtök
A GKI Gazdaságkutató Zrt. negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését.
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2006. szeptember 30-án
közel 1,5 millió lakossági és közel 108 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 10,7%-kal, egy év alatt pedig 65%-
kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybe vevő vállalati ügyfelek száma egy
negyedév alatt 5,7%-kal, 12 hónap alatt pedig 40%-kal nőtt.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 24,1% volt a harmadik negyedév végén, míg a vállalati
ügyfelek 17,9%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
A bankok a mobilbanki ügyfelek igen dinamikus további emelkedésére számítanak a
következő időszakban is. A várakozások szerint a lakossági mobilbanki ügyfelek
száma 2007 első félévének végére - éves szinten közel 40%-kal növekedve -
megközelítheti az 1,82 milliós darabszámot.
Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák,
amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók.
Ezen úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló
ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen
elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a
vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.
2006. szeptember 30-án kb. 99,8 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre
alkalmas kártya) volt használatban, ez 13%-kal több mint egy negyedévvel korábban
és közel 65%-kal több mint egy évvel korábban!