Ki akar törni az ismeretlenségből a Seagate

Ki akar törni az ismeretlenségből a Seagate

2007. február 22. 23:59, Csütörtök
Hiába adott el tavaly 120 millió adattárolót a Seagate Technology, szakmai berkeken kívül senki sem ismeri a cég nevét.

Ezeknek a termékeknek a 97 százalékát ugyanis számítógépekbe és más fogyasztói elektronikai termékekbe építik be, így nem jelennek meg a nagyközönség előtt, nem értékesíthetők önálló árucikként, önálló márkanévvel, s ezért nem is használható ki az erősebb márkanévből származó többlet bevételi lehetőség. Az erős verseny 6 százalékra szorította le az adattárolókon elérhető profitrátát, miközben az chippiac királya, az Intel Inside programjának köszönhetően, amivel önállóan is megjelenik a fogyasztók előtt, 50 százalékos haszonkulcsot ér el.


A Seagate első kísérlete a saját arculat megteremtésére, kudarcba fulladt, mert Pocket Drive nevű, kézi számítógép méretű termékét digitális zenelejátszónak nézték a vevők, s ezért le kellett venni őket az áruházak polcairól. Tanulva a hibából 2007 elejétől FreeAgent néven jelentetnek meg önálló adattárolót. Ezt nem is tárolóként, hanem hordozóként definiálják, amivel a felhasználó bárhonnan bárhova bármikor elviheti képeit, szövegeit, zenéit, videóit. A FreeAgent együttműködik a Microsoft Outlook e-mail-szoftverrel, az iPod zenelejátszóval, de akár távolról üzemeltethető, online adatkezelőként is használható - írja a Business Week

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások