2007. március 5. 11:29, Hétfő
A Microsoft reklámkampánya szerint számukra a biztonság az első számú szempont, tesztek viszont kimutatták, hogy a cég védelmi szoftvere ebben a vonatkozásban a legutolsó helyen áll.
A OneCare elnevezésű internetes biztonsági szoftver megjelenésekor a rivális cégek amiatt aggódtak, hogy a Microsoft kiszorítja őket a piacról. Ezzel szemben viszont az
AV Comparatives
által készített tesztek kimutatták, hogy a Symantec, McAfee, Trend, F-Secure, ZoneAlarm és Kaspersky cégeknek nincs miért aggódniuk, legalábbis egyenlőre, mivel a Windows OneCare nagyon rosszul szerepelt: 17 különféle program került
tesztelésre a különféle vírusok védélmének vonatkozásában, és miközben a G Data Security AntiVirusKit 99.45%-os szűrési eredménnyel az első lett, a Microsoft OneCare a legutolsó helyen szerepelt.
A Microsoft szóvivőjének ehhez annyi hozzafűznivalója volt, hogy "Közelről vizsgáljuk a probléma metodikáját és a teszt eredményét annak érdekében, hogy a Microsoft OneCare a jövőben sokkal jobban szerepeljen." Korábban már a Virus Bulletin és az Agnitum beszámolója is
lesújtó volt a szoftverről. Nyilvánvaló, hogy a OneCare egy új program, és a jovőben fejlesztve lesz, a Microsoft viszont úgy hirdette magát, mint akinek a biztonság az első számú prioritás. Ennek fényében azt lehet mondani, hogy ez a helyzet nagy szégyen a világ első számú szoftvergyártójának.