A Hősök elkenték Berényiék száját

A Hősök elkenték Berényiék száját

2007. március 9. 09:22, Péntek
Ajajj, de még hogy! A TV2 csak reménykedhetett, hogy idehaza is kedvezően fogadja a közönség az új sorozatot, de az, hogy még a Barátok közt trónja is meginog, nagy meglepetés.

Persze nem eszik annyira forrón azt a kását. A múlt héten érdekes csata zajlott le a TV2 és az RTL Klub között. Előbbi csatorna 2006/2007 legsikeresebb amerikai sorozatát vetette be egy speciális vasárnapi premierrel (a folytatás csütörtökönként), míg az RTL Klub a Reuters mérése szerint a világ legnézettebb sorozatával replikázott, a CSI: Miami helyszínelőkkel. Ahogy várható volt, a két bereklámozott sorozat jó nézőszámmal indított. Az RTL helyszínelői a TV2 Született feleségeit tángálták el, de nagyon (33% és 23% volt a két sorozat közönségaránya), míg a Hősök Jackie Chan-nel csaptak össze, és ha hajszállal is, de győzedelmeskedett az 1. rész a Csúcsformában ellen. A Miami helyszínelők nyitása még az ősszel hasonló reklámkampánnyal beharangozott Szökés premierjét is meghaladta, bizonyítva azt, hogy a Helyszínelők sorozat iránt mindig, minden adón van érdeklődés.


Ami a legnagyobb meglepetést okozta a tévés elemzők körében, az nem a bereklámozott sorozatok sikere, hiszen a promózott premieradás nézettségéből messzemenő következtetéseket nem igazán lehet levonni, mivel a nézőket ilyenkor csakis a reklámok ereje viszi képernyő elé. A további részek esetében viszont már a sorozat nézőre tett hatása lép előtérbe, így ezen a héten derül ki, hogy a Hősök eredményében mekkora szerepe volt a marketingnek és mekkora magának a sorozatnak.

Az igazi eredmény az volt, hogy a 18-49-es kereskedelmileg fontosnak tartott korosztályban a Hősök 1. része a hetek, szinte hónapok óta legnézettebb Barátok közt napi epizódjait is letaszította a nézettségi lista éléről 1,008 milliós nézőszámával. A premier össznézettsége 1,694 millió néző volt, amely természetesen már nem ért fel Berényiék kétmilliójával. De a Hősök tipikusan olyan sorozat, amely nem az 50 éven felülieknek készült, így elmondhatjuk, hogy megtalálta célközönségét.)


Mégis lenne igény idehaza is a fiatal korosztályt megcélzó sorozatokra? Nem csak a Cobra 11-et és Rex felügyelőt akar a közönség - vagy mindössze csak egy egyszeri anomáliával magyarázható a Hősök remek indulása? Azt már meg sem merem említeni, hogy egy hangos tévésikerrel magát a képregény műfaját is ki lehetne húzni abból a szutyokból, amelybe a jelenlegi tömegvélemény taszította. Bizonyára mindannyian emlékszünk a 168 óra Bölcs István-féle irományára) mely alantas, alsóbb rendű műfajnak bélyegezte. Szerencsére az utóbbi időkben rengeteg igényes hazai kiadású képregény jelenik meg, köszönhetően a rajongók által alapított kiadóknak.

Üröm az örömben azonban, hogy a sorozatok a premieradások nézettségét ritkán tartják meg, így a TV2-n a duplapremier második órájára bizony megcsappant a Hősök nézőtábora. A majdnem 1,7 millió nézőből a második részre az AGB Nielsen adatai szerint már csak 1,392 millióan tartottak ki. Az is kérdéses, hogy hány néző tart az eleinte lassan építkező Hősökkel a csütörtöki állandó időpontban, amikoris Fábry Sándorral és csütörtöki bulvár felállásával kell megküzdeni, hiszen a mostani adásban Kiszel Tünde, Molnár Anikó és Hajdú Péter álomtrióval várja a nézőket a showman, akik ellen a Hiro - Peter - Claire hármas szinte esélytelen nímandoknak tűnik...

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások