Már a Sötét Csillag is nyílt forráskódú

Már a Sötét Csillag is nyílt forráskódú

2007. március 13. 12:51, Kedd
A Sun Microsystems nyílt forráskódú online játéktechnológiát jelentett be a GDC konferencián.

A Sun a San Franciscóban megrendezett 2007-es "Games Development Conference" játékfejlesztői konferencián bejelentette, hogy nyílt forráskódúvá teszi az online játékokhoz készült Darkstar Projekt nevű kiszolgálóplatformját. A vállalat ezzel egyidejűleg bejelentette, hogy a jelentkezők előtt nyitva áll a Darkstar Playground nevű kezdeményezés is, amivel a fejlesztők különféle, egyetlen kiszolgáló platformról felügyelt játékokat hozhatnak létre.

A Darkstar Projekt a többszereplős online játékok robbanásszerűen fejlődő piacán egyre fontosabb alaptechnológiává válik. A Darkstar technológia nyílt forráskódúvá tételével a Sun kiszélesíti a piaci lehetőségeket az online játékfejlesztők előtt, akiknek ezután nem kell bajlódniuk a vállalati szintű kiszolgáló-oldali megoldások kifejlesztésével, így fő tevékenységükre, a játékfejlesztésre koncentrálhatják erőiket.

A Darkstar Projekt új változata egyszerűsített programozási felülettel rendelkezik, és tartalmazza a más gyártók bővítményeibe való beillesztéshez beépülő API-kat, a méretezhetőséghez, az erőteljes teljesítményhez és a hibamentes működéshez szükséges egyéb fejlesztéseket is. A Darkstar Projekt GPL licencelésű forráskódja néhány hónapon belül lesz elérhető. A cég további részleteket a május 9-én San Franciscóban megrendezésre kerülő Sun JavaOne konferencián tesz közzé.

A Darkstar Projekt legfrissebb verziójával párhuzamosan a Sun elindította a Darkstar Playground nevű kezdeményezést is, amelynek keretében a jogosult fejlesztők hozzáférhetnek a Sun által üzemeltetett kiszolgáló-erőforrásokhoz, és ingyenesen elkezdhetik saját online játékaik fejlesztését.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások