Assassin's Creed és Alan Wake - az "A" betű hatalma

Assassin's Creed és Alan Wake - az "A" betű hatalma

2007. március 23. 22:53, Péntek
Alan Wake - ébredj fel Alan!

A finn fejlesztőgárda nyilvánvalóan előnyben van, hiszen a Max Payne is az ő nevükhöz fűződik. Ennek ellenére a Remendynek alaposan fel kell kötnie azt a bizonyost, ha versenyben szeretne maradni az Assassin's Creeddel.

Sam Lake és Petri Jarvilehto szerint a sikeres játék titka az újdonságokban rejlik. Számos interjúban kifejtették a Max Payne történetéért is felelős személyek, hogy a csodálatos grafika semmire sem elég. A legfontosabb az egyedi ötlet, amelyet több százezer poligonból álló objektumok sem tudnak helyettesíteni. "A stáb összeült és nagyon hamar kikristályosodott, hogy a főhős a nappal-éjszaka között vívódik majd. Azt is mondhatnánk, hogy egy tökéletes Stephen King regényt alkottunk." - fejtegetett a két zseni

Ki nem ismeri a Született Feleségeket? Az aki a Földön él, biztosan hallott már a "tökéletes" asszonyok történetérol. Az Alan Wake a sorozathoz hasonlóan egy szokványos amerikai kisvárosban játszódik. Washington államban, pontosabban Bright Falls-ban, egy színtelen-szagtalan közösségben éli mindennapjait Alan Wake, egy sokadrangú író. Alan életét azonban kerekestül felforgatja egy nő, akinek megismerése után főhősünk szörnyű álmok hátán lovagol éjszakáról, éjszakára. A szörnyű fantáziákat ezután papírra veti, és hamarosan egész Amerikában elismert íróvá válik.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A rivaldafény kellős közepén barátnője titokzatos módon eltűnik, és a főhősünk fejéből egy pillanat alatt kirepülnek a színes gondolatok, válságba kerül. A kedvese eltűnése után Alan Wake eddig szokványos életét elfelejtheti, hiszen az éjszakai rémálmok, illetve a nappali valóság között a határok el-elmosódnak. A rettegéssel megfűszerezett éjszakák kikészítik Alan-t, aki már nem tudja megkülönböztetni az álom és valóság dimenzióját. Elkeseredettségében felkeres egy álmatlansággal foglalkozó klinikát, ahol tüneti kezeléssel enyhítenek a sorsán, de főhősünk hamar rájön, hogy egy módón szabadulhat meg örökre a rá nehezedő tehertől, ha felkutatja és legyőzi az ármányt.

A fejlesztők a program szerkesztésének kezdetén kijelentették, hogy azok, akik a Max Payne-hez hasonló egy szálon futó cselekményt várnak, más játékot válasszanak. Az Alan Wake bár küldetésekre lesz osztva, a játékos szuverén joga marad eldönteni, hogy a kitűzött célt hogyan éri el. "Nagyon sokat törtük a fejünket, hogy hogyan hagyhatjuk hátra a Max Payne-re jellemző lineáris játékmenetet úgy, hogy a játékosok kihasználva a szabadság adta lehetoségeket, ne tévedjenek el a komplexumban. A megoldást amilyen egyszerű megfogalmazni, olyan nehéz megvalósítani. A lényeg, hogy a küldetések céljait nagyon pontosan fogalmazzuk meg, és segítjük az embert, hogy odajusson, amely segíti a továbbhaladásban. Senkinek nem okozhat komoly gondot a továbbjutás" - mondta el Petri Jarvilehto.

Az elképzelést gondolat, majd tett követte. A srácok a tájékozódást segítvén egy jegyzetfüzettel könnyítik meg a dolgunkat, amely egy általános füzet tulajdonságain messze túlmutat. Úgy is nevezhetnénk a "papírfecnit", hogy kőkorszaki GPS, amely a missziók megoldásának sarokpontjait tartalmazza majd.

Az Alan Wake legnagyobb ütőkártyája bizonyosan a napszakok váltakozása. A vizuális különbségeken túlmenően a játékstílus is az adott időszakhoz igazodik majd. Azaz nekünk kell hozzásimulnunk, ugyanis ha nem tesszük, akkor pillanatok alatt a képzelt, illetve valós kreatúrák áldozataivá válhatunk. Hamar megtanuljuk, hogy éjszaka a legjobb, ha biztonságba helyezzük magunkat, és ki sem dugjuk az orrunkat. Alan Wake leghatásosabb fegyvere a korábbi akció-kalandjátékokkal szemben nem egy bizonyos sorozatszámmal illetett fegyver, hanem a sötétség ellentéte, a világosság, vagyis a fény lesz. Sokszor egy-egy autó fényszórója is megmentheti majd az életünket, de ennél többet nem árultak el a fejlesztők. Az Alan Wake aránylag nagy területen játszódik, ezért többször négykerekűek segítségével jutunk el a messzebb fekvő célpontokhoz. Ezen utazások közben viszonylagos biztonságban leszünk, ilyenkor lesz időnk arra, hogy átgondoljuk milyen trükkel éljük túl azt, ami az autóból való kiszállás után vár ránk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A feladatok elvégzésénél nem kell az időre koncentrálnunk. A GTA és az akció- kalandsorozatokkal ellentétben az Alan Wake számára ismeretlen az idő szorításában megoldott rejtvények fogalma. A világ összes ideje a miénk, ha úgy akarjuk. A történet szempontjából édesmindegy, hogy tíz percet, vagy tíz órát használunk fel ugyanazon feladat elvégzésére.

A tartalomhoz a tökéletes körítést a Havoc-motor adja, amely káprázatos világot varázsol elénk. A programon uralkodó szürkés árnyalatok, tejszerűen a tájra nehezedo ködfoszlányok, a rémisztő világon áttörni próbáló napsugarak egyedi hangulatot kölcsönöznek az év egyik legnagyobb dobásának. A fejlesztők különösen büszkék az általuk megálmodott és megvalósított környezeti hatásokra. Hatalmas viharok, zivatarok, orkán ereju szelek, hóviharok és hétágra sütő napsugarak keserítik, illetve aranyozzák be mindennapjainkat. A programozók olyannyira figyeltek a részletekre, hogy a víz hullámai a szélerősségnek megfelelően fodrozódnak.

Petri Jarvilehto igen frappánsan fogalmazta meg a mondandóját, amely a jövő játékainak lényegét is magában foglalja. "Úgy gondoljuk, hogy a következő generációs hardvereknél nem arra fog kimenni a játék, hogy szimplán a grafikát feljavítsák a designerek, hanem arra, hogy a megjelenő világot a valóságnak leginkábban megfelelő módon modellezzük le, hogy az minél hihetobb, és dinamikusabb legyen a játékos szemében." Mit is mondhatnánk erre? Csak azt, hogy mélyen egyetértünk vele.

A két "a"-betűs fejlesztés egészen más történettel, karakterrel, cselekménnyel csábít minket, de egy dologban megegyeznek. Mindkettő elvarázsolni, szórakoztatni, és talán elgondolkodtatni is akar.

Kapcsolódó letöltések:
  • Videó

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások