Jön a Games for Windows jelölés

Jön a Games for Windows jelölés

2007. március 27. 22:39, Kedd
Új logóprogramot indít a Microsoft, amelynek célja az egységes csomagolás és értékesítés azoknak a számítógépes játékoknak az esetében, amelyek zökkenőmentesen futnak a Windows Vistán.

A projekt célja, hogy a kereskedők így hívják fel a vásárlók figyelmét a már meglévő Vista alatt futtatható játékokra. A logó stílusosan a Games for Windows nevet viseli, a mottó rövidítve G4W lett. A program célkitűzéseit tekintve hasonlít a WHQL kezdeményezésre. Mint ismeretes, a Microsoft teszteli a különböző meghajtóprogramokat és azokat látja el a WHQL jelöléssel, amelyek zökkenőmentesen működnek a Windows alatt. Így a felhasználók megkülönböztethetik egymástól a már kiforrott és az esetleg még csak bétafázisban lévő meghajtóprogramokat. A redmondi konszern egyúttal lefektette azokat a követelményeket, amelyeknek egy játéknak meg kell felelnie ahhoz, hogy megkaphassa a Games for Windows logót.

A tervek szerint a G4W jelölésnek köszönhetően a vásárlók könnyebben megtalálhatják majd a polcokon az előzetesen tesztelt, és a Vista alatt biztosan működő játékokat, így nem kell attól félniük, hogy egy adott program nem indul el vagy nem fut tökéletesen az operációs rendszeren.

A G4W stratégia része a Vista integrálása is az Xbox Live online rendszerbe. Az ott elért úgynevezett gamepointok - amelyek elérhetővé teszik a játékok egyes funkcióit és amelyek az online bónuszrendszereket vezérelik - így akár a Vista alatt futtatott programokban is felhasználhatók lesznek. Ezenkívül egyaránt használni lehetne a PC és a konzol alatt a meglévő hozzáféréseket. A tervek szerint később kiterjesztenék a megoldást a Windows Mobile operációs rendszerre is. Mindez azt jelenti, hogy így például valaki elkészíthetné az avatarját napközben a metrón a PDA készülékén, majd a számítógépe segítségével feltölthetné az Xbox Liveba és este már használhatná is az Xboxon.

Ugyanakkor a Microsoft szakemberei siettek leszögezni, hogy a számítógépes és a konzoljátékok egyszerre, egy hálózatban való használata az interneten vagy egy LAN-parti keretében még korántsem megvalósítható. Például jelenleg még elképzelhetetlen, hogy az egyik felhasználó a konzolja, a másik az asztali számítógépe előtt ül és egymás ellen küzdenek ugyanazon programban. Ez a terület még gyerekcipőben jár.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások