Tovább nőhet a számhordozás szabadsága

Tovább nőhet a számhordozás szabadsága

2007. április 23. 13:05, Hétfő
A kormány egy most elfogadott rendeletével tovább növeli a telefonszámok hordozhatóságának szabadságát, aminek az ügyfelek jobban örülnek, mint a szolgáltatók.

Utóbbiaknak az ügyfelek megtartásáért még inkább erősödő versenyben egyenként is meg kell győzniük a nekik hátat fordítani kívánó ügyfelet. Az előfizetők leginkább valamely praktikus vagy más szubjektív okból váltanának, viszonylag kevesen vannak, akik valamely sérelmük miatt hagyják ott a régi szolgáltatójukat, információnk szerint a Nemzeti Hírközlési Hatóságot nem árasztották el az ügyfelek a számhordozással kapcsolatos panaszaikkal. Elhanyagolható azok száma is, akik becsapták maguk mögött az ajtót.

Az elmúlt egy évben havonta 3-5 ezer mobiltelefonszámot hordoztak, 2004 óta - amikortól megnyílt ennek lehetősége - 2007. március végéig 155 708-at. (Napjainkban csaknem tízmillió mobiltelefon-előfizetés van Magyarországon.) Ennél viszont minden bizonnyal többen voltak azok, akik fejében megfordult már a távozás gondolata, s eljutottak a szolgáltató ügyintézőjéhez, aki aztán az értékes klienseknek kecsegtető ajánlatot tett (bár ezt a gyakorlatot egyik cég sem erősítette meg), ami vagy megragadta az ügyfelet vagy sem. Arról egyébként nem szívesen beszélnek a cégek, hogy mely ügyfelek számára milyen ajánlattal állnak ilyenkor elő.

A Vodafone-tól például azt a választ kaptuk, hogy amennyiben egy ügyfél el akarja hordozni a számát, a Vodafone megvizsgálja az ügyfél telefonálási szokásait, illetve hogy miért kíván hordozni, és ennek megfelelően dönt. A számhordozás indulása óta több mint 90 ezer telefonszámot hordoztak át a Vodafone-hoz, miközben körülbelül 24 ezer ügyfél hordozta el a hívószámát a cégtől.

A másik két társaság nem adott konkrét választ, a T-Mobile állítólag ügyfélmegtartó programját nem a számhordozás függvényében alakítja. Hosszú idő óta eredményes és sikeres a Kapcsolat aranykártya-program, amely kedvező készülékvásárlási- és tarifakedvezményeket, időszakosan különleges ajánlatokat biztosít az abban részt vevőknek. Mindezen felül a korszerű CRM rendszer segítségével - az ügyfél-elégedettséget szem előtt tartva - lehetőség van akár személyre szabott ajánlatok kidolgozására is. Ezek sikerét bizonyítja az a tény, hogy a számhordozást illetően növekszik a T-Mobile-t választók száma, míg enyhe csökkenés tapasztalható az elhordozások számában az utóbbi néhány hónapban.

Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója szerint cége sokat tesz azért, hogy ügyfelei hűségét, bizalmát elnyerje és megtartsa. Az ügyfelek megtartásának egyetlen "titkos" eszköze a vevők maximális és magas szintű kiszolgálása, vonatkozzon az a szolgáltatás minőségére vagy annak árára. A Pannon igazgatója kiemelte, hogy a számhordozás és tágabb értelemben a szolgáltatóváltás a piaci verseny előnye: lehetőséget teremt arra, hogy az ügyfelek mindig a számukra legkedvezőbb ajánlatot válasszák ki.

A szolgáltatók tehát olykor a "titkos eszközeikkel" csábítják magukhoz vagy igyekeznek megtartani az ügyfeleket, miközben a kormány a választás szabadságát igyekszik növelni az említett rendelettel, ami a fogyasztók számára rövidebbé és egyszerűbbé teszi az eljárást, ugyanis a számhordozás idejét a korábbi 14 napról 8 napra csökkenti. Emellett az az időszak is csökken, amit egy szolgáltatónál "kell" tölteni: ha ugyanis valaki egyiktől átment a másik szolgáltatóhoz, ott legalább 30 napot volt kénytelen időzni, de most már ezt sem kell kivárni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások