Európai reklámkampánnyal csábít a Sziget

Európai reklámkampánnyal csábít a Sziget

2007. május 17. 01:31, Csütörtök
A Sziget-jegyek vásárlását erős külföldi és magyar reklámkampánnyal ösztönzik a szervezők; a reklámérték a barterfelületekkel és a pr-aktivitással együtt másfél milliárd forintra rúg. A vidéki zenei fesztiválok bíznak abban, hogy az idén sokan választják ezt a kempingezési lehetőséget nyújtó, olcsó nyaralási formát.

Elsősorban gazdag programkínálattal és erős reklámkampánnyal próbálják a jegyvásárlási kedvet fokozni a 15. Sziget szervezői - mondta Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója. Az eladások növelése kiemelten fontos a cégnek, mivel a jegyértékesítés tenné ki a tavalyi 2,25 milliárdról 2,5 milliárd forintra hízott költségvetés legalább 70 százalékát, mindezt pedig úgy, hogy a korábbi főtámogató Pannon 100 millió forintját és a szintén 100 milliós állami támogatást is pótolni kell. (A költségvetés fennmaradó részét a szponzori és a vendéglátásból származó bevétel teszi ki.) A jegyvásárlásokat a napokban zárult heti bérletakcióval is ösztönözték, valamint csütörtökön indul a napijegyek kedvezményes árú értékesítése: elővételben 8000 helyett 7000 forintért lehet a napi belépőket megvásárolni.

Tavalyhoz képest a napijegyek 2000 forintos és a különböző bérletek 5-7,5 ezer forintos áremelése jelentősnek tűnhet, azonban nemzetközi összehasonlításban a Sziget árai még mindig elmaradnak a hozzá hasonló, nagyszabású európai fesztiválokétól, ha figyelembe vesszük azt is, hogy ezek a magyarnál rövidebb ideig tartanak. (Például a spanyol Primavera Sound és Benicassim, a dán Roskilde vagy az angol Glastonbury 2-4 napos bérleteiért 29-52 ezer forintnyi eurót kell fizetni.)

Már javában tart a Sziget print és online európai reklámkampánya és júniusban elkezdődik a külföldi televíziós kampány is. Magyarország mellett elsősorban azokban az országokban hirdetik az eseményt, amelyekből a legtöbben érkeznek a fesztiválra, így Németországban, Ausztriában, Angliában, Franciaországban, Hollandiában és Olaszországban. Bel- és külföldi marketingre összesen 220 millió forintot költenek, azonban a reklámérték a barterfelületekkel és a pr-aktivitással együtt mintegy másfél milliárd forintra rúg. A nemzetközi kampány azért is fontos, mert a tavalyi és tavalyelőtti 385 ezer látogató harmada külföldről érkezett.

A rendezvény két éve 65 milliós, míg tavaly mintegy 50 milliós nyereséget hozott a Sziget Kft.-nek. Az állami támogatás mértéke az utóbbi években nem emelkedett, míg a fesztivál költségvetése fokozatosan bővült. Az idei gazdasági megszorítások miatt a támogatás várhatóan még kevesebb lett volna, ezért döntöttek úgy a szervezők, hogy azt most nem igénylik, megpróbálják az összeget kigazdálkodni, és ezzel függetlené is válnak az állami kasszától.

Természetesen lenne mire költeni ezt az összeget, hiszen a fesztivál közszolgáltatásai évente több száz milliót tesznek ki, és az ország reklámozásához is jelentősen hozzájárul, azonban az ezekkel a területekkel foglalkozó pályázati rendszer a Szigetet - méreteinél fogva - nem tudja kezelni - véli Gerendai. A főváros ugyanakkor évente mintegy 8 millió forintot juttat a fesztiválnak, valamint engedélyezi a Hajógyári-sziget ingyenes használatát. Amennyiben az utóbbit piaci alapon juttatná az önkormányzat, a szervezők szerint a fesztivál teljesen ellehetetlenülne.

Eddig mintegy 500 millió forint folyt be a hetijegyek előzetes eladásából - tudtuk meg Gerendai Károlytól, a Sziget Fesztivál főszervezőjétől. A 25 ezer "ott alvós" hetijegy fele kelt el a kedvezményes időszakban (30 ezer forintért), a "hazamenős" jegyekből eddig 5 ezer darab fogyott, 25 ezer forintos áron. Utóbbi esetben egyelőre nem tudni, mennyi a felső határ, ez ugyanis attól függ, a napijegyekre vagy az ilyen típusú hetibérletre lesz-e nagyobb igény. Az "ott alvós" jegyek mintegy hatvan százaléka külföldön talált gazdákra, a másik típusból ez az arány érthető okokból 10-15 százalék körül van - mondta lapunknak Gerendai Károly.

Vannak új támogatók, például az iwiw közösségi portál, mely a Világzenei nagyszínpad névadó szponzora lesz, méretéhez képest tekintélyes összeggel - tudtuk meg Gerendaitól. A Szigeten fellépő előadók gázsija - ami a fesztivál költségvetésének 40 százalékát teszi ki - tág határok között mozog. A nagyszínpadon fellépő, éppen menő külföldi zenekarok honoráriuma 100 és 500 ezer euró (25-125 millió forint) között alakul, míg a magyar zenészeké és együtteseké ötezertől 2 millió forintig. Például kétmillió forint a rendszeresen koncertező, népszerű magyar zenekarok fellépési díja, azonban általában ennél többet kérnek a többévente vagy évente csak néhány koncertet adó neves előadók.

A vidéki fesztiválokon fellépő nemzetközi zenekarok vagy zenészek többsége 0,5-10 millió forintért, míg a magyarok ingyen vagy legfeljebb 2 millió forintért koncerteznek. A legnépszerűbb, keveset koncertező, kétmillió feletti magyar előadók közé tartozik információink szerint Ákos és az LGT is.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások