Dawn of Magic

Dawn of Magic

2007. május 18. 20:45, Péntek
A mágia mellett még van néhány extra képesség is, mint a javítás, mesteri fegyver- vagy páncélhasználat, kereskedő skill, illetve a teleportálás. Ezen kívül látványos és hasznos dolog is egyben az átalakulás, ami nem tudatos választás eredménye, hanem a játékstílus és a használt varázslatok függvényében átalakulhat a fej, láb, test...stb. Egy igazán gonosz tűzvarázsló nagyon vagány lesz a végére, míg egy jóságos levegő mester inkább kicsit földöntúlinak tűnik majd.

A küldetéseket a szokott módon nem játékos karakterek adják szerte a világban, mely városokból és köztes területekből áll. A városokban maximum akkor lesz ellenségünk mindenki, ha sikerül egy lakót hidegre tenni, a kinti világban viszont szörnyek és gonosz lények ugranak nekünk már érkezéskor. A területek között teleportokkal lehet közlekedni, közvetlen átsétálgatás nincs, mint mondjuk a Diabloban. Az érkezéskor gyakorlatilag el is tudjuk dönteni, hogy kellően magas szinten állunk e ahhoz, hogy arra a vidékre keveredjünk, hiszen az ott lévő szörnyek szinte teljes repertoárja esik nekünk a kapu túloldalán. Amennyiben sikerül őket lemészárolni, akkor érdemes szisztematikusan végighentelni az egész területet, hogy kellő szintet lépjünk a következő helyekhez. A fő küldetésszálat már a játék elején megkapjuk és végig történni fognak ezzel kapcsolatos dolgok, de nem érdemes nagyon előre szaladni velük, mert gyakori elhalálozás lehet a vége.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A mellékküldetések közül a legtöbb egy adott területre szól, amennyiben kilépünk onnan, akkor később újra fel kell venni, ha teljesíteni akarjuk. Itt megtalálhatóak a gyűjts össze valamennyi ezt-azt, hozz annyi akármit és ölj meg néhány nem tudom mit típusú küldetés. Vannak izgalmas vagy inkább idegesítő darabok is, mint a szedd össze a 6 gyereket anyunak, mert ebédelnének. Ilyenkor meg kell érinteni a kis NPC-ket, akik egy ideig követnek minket, ha pedig mind megvan, akkor lehet visszamenni anyuhoz. Ez később goblinokkal és más lényekkel is ismétlődik, extra skill vagy varázslat pontokat kaphatunk érte, de szerintem nem éri meg a fáradtságot.

Sokkal emberibb, ha az egyéb normális módon teljesíthető küldetésekkel és a területek teljes megtisztításával operálunk. 4-8. szint után már elegendő varázslatunk lesz ahhoz, hogy könnyedén túléljünk mindenféle támadást és ha nem bambulunk el, akkor a húzós szituációkból is ki lehet menekülni. Az ellenfelek a területeken körülbelül ömlesztve vannak vegyesen. Eleinte csak farkasok és skorpiók, majd később mindenféle humanoidok, gyíkok, sárkányok és többek közt tehénfaló vérnyulak is az életünkre törnek. A lágy humor a lények kreálásakor is megszállta a készítőket, vannak vicces jószágok majd minden szinten.

A játék egyébként négy fejezetből áll, ami négy nagy térképet és körülbelül 50-60 különálló területet jelent. Nem mindegyik terület különbözik egymástól, hiszen eleinte egy sivatagos részen, illetve bányákban kell küzdeni, de később füves réteken, elf stílusú terepen, havas és pokolszerű helyeken is megfordulunk majd. Az ellenfelek többsége teljesen normális, egy idő után tudni fogjuk, mi a jó taktika ellenük, de szétszórva találunk elit szörnyeket is, akik valamilyen extra képességgel rendelkeznek és sokkal erősebbek is. A legidegesítőbb figura viszont az úgynevezett looter, aki tisztes távolságból követ, figyel és szedi össze az otthagyott javakat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ez akkor lehet ciki, mikor elhalálozunk és minden pénzünket, ami kiesett, illetve a tárgyainkat lenyúlja. Utána hajkurászhatjuk örökké, hiszen gyógyítja magát, pajzsot von maga köré és elfut vagy elteleportál. Őszintén szólva nekem nem sikerült kinyírni még akkor sem, mikor 9000 aranyomat vitte magával. Az elég fájdalmas volt. Halálkor szerencsére nem esik le rólunk minden cuccunk, hanem csak 1-1 darab, illetve az összes pénzünk. A játék elején viszont ki lehet választani, hogy halhatatlan legyen a karakterünk vagy halandó. A kettő közt a különbség, hogy halál esetén az előbbi a legközelebbi portálnál újraéled és nincs game over.

Nem is lenne igazán jó játék, ha nem lennének az elit szörnyeken túl is főellenségek. Ők a halandó karakterről jutottak eszembe, hiszen ellenük egy túl alacsony szintű karakterrel lehetetlen életben maradni, viszont sok-sok újraéledés árán legyőzhetőek lennének. Igazán ellenük jön jól a nekromata képesség, amennyiben a főellenség mellett vannak kisebb lények, akiket élőhalottakká varázsolhatunk két lépcsőben.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások