Gyereknapra gyerekzár a Vodafonetól

Gyereknapra gyerekzár a Vodafonetól

2007. május 30. 11:42, Szerda
Immár 2,6 milliárd ember használ a Föld nevű bolygón mobiltelefont, ráadásul egyre többen a hanghívások mellett mobil internet tartalmakat is elérnek készülékükről. Éppen ezért a világ egyik legnagyobb mobilszolgáltatója, mintegy 1800 MHz-es élő lelkiismeret közbelép és a saját hatáskörében igyekszik jóságossá tenni a mobilinternetezést.

A gyermekek biztosan nem örülnek annyira a Vodafone gyereknapi ajándékának, miszerint bevezetik a Gyerekzár funkciót, aminek segítségével "A Vodafone Live! negatív tartalmait le tudja tiltani a szülő" - mondta Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. A pornográfiától és a durva szövegektől való védelem természetesen csak az egyik oldala annak a kampánynak, amit a szolgáltató a társadalmi felelősségvállalás égisze alatt visz végbe, mégis ez a legkézzelfoghatóbb pont. Először is a szülő kiskorú gyermekének már szinte biztosan vásárol mobilkészüléket, akár 5-6 éves korban, hiszen fő a biztonság és az elérhetőség. Nem is beszélve arról, hogy már általános iskolában is ciki ha valakinek nincs menő mobiltelefonja.

Klikk ide! Klikk ide!

Ugyanakkor a lelkes szülő mégsem szeretné, ha az ellenőrzőbe a következő szöveg kerülne: "Tisztelt Szülő! Gyermeke a mai napon matematika óra ideje alatt mobiltelefonjával Jenna Jameson videókat töltött le és küldte tovább Bluetooth kapcsolaton keresztül osztálytársainak, ezért szaktanári figyelmeztetésben részesítem! Üdvözlettel a matektanár". Habár a gyerekek millió helyről szerezhetnek be nem nekik való tartalmakat - és ide nem csak a pornót, hanem mondjuk a szókimondó szövegeket tartalmazó zeneszámokat is érthetjük - mégis a mobiltelefon a legkevésbé ellenőrizhető terület. Ennek javítására a legkisebb hazai szolgáltató elsőként vezetett be gyerekzár funkciót, amivel a saját Live! szolgáltatásai közül eltűnnek a 18 mínuszos tartalmak, illetve a szülő további általa nem helyesnek ítélt tartalmakat tilthat le és megvonhatja az emeltdíjas SMS küldési lehetőséget is.

Klikk ide! Klikk ide!

A szoftveres megoldás ingyenesen a szokásos felületetken (online/telefonos/SMS ügyintézés) rendelhető meg. Lemondani természetesen kicsit nehezebb, feladva a leckét a trükkös lurkóknak, ha deaktiválni akarják a szülői szigort. Emellett viszont megjelent egy kis könyvecske is, ami egyelőre elég vékonyka és még csupán 150 000 példányban terjed a kereskedések polcain, de mindenesetre egy nagyon hálás missziót tűzött ki célul. Megpróbálja felvértezni a XX. századi szülőket a XXI. századi gyermekekre leselkedő veszélyekkel szemben. Teszi ezt a gyermekvédő civil szervezetek bemutatásával, a mobilinternet fogalmainak magyarázatával és a gyermekbarát internet vívmányainak bemutatásával.

Ezek között mára már nemcsak a rossz oldalak feketelistáját erőlteti, hanem kiemel hasznos és értékes tartalmakat kínáló szolgáltatókat, ahová bátran engedhetjük fiatal korú csemetéinket olvasgatni. A piros szolgáltató fellángolása nem tudni mekkora sikert arat és mennyi szülő lesz majd annyira figyelmes, hogy gyermekeinek internetezési szokásait figyelemmel kísérje, de mindenesetre tervezik, hogy a másik két szolgáltatót is megpróbálják bevonni a kezdeményezésbe és egy nagy közös örömtánc keretében megmutatják, hogy igenis fontos a gyermekek védelme.

Klikk ide! Klikk ide!

Sokak mondhatják ilyenkor, hogy ezek az akciók legtöbbször nem jelentenek mást, mint egy jó kis ingyenreklámot a cégnek, presztízsemelést és önajnározást. Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy az ilyen társadalmi felelősség programok ugyan szubjektív döntés alapján szelektálnak, de olyan problémákat próbálnak megoldani, amire az állami szerveknek nincs rálátásuk, lehetőségük, akaratuk. Amennyiben nagy publicitást kapnak, biztosan büszkék lesznek magukra és hátha a konkurensek is beszállnak a versenybe. Ki tud nagyobbat hazudni egy új ügyfélért helyett ki tud nagyobbat segíteni.

A Danone például 1 Ft-ot ad a joghurtok árából a szegény gyerekeknek, a Microsoft nemrégiben elmaradott térségekben (pl.: Heves és BAZ megye) újított fel játszótereket és ajándékozott számítógépeket, a jelen cikkben szereplő mobilszolgáltató pedig több millió forinttal támogatja egy hajléktalan központ működését, ahol egy kríziskórház mellett védőoltásokkal, pszichiátriai szaksegítséggel, fogászati szakrendeléssel és egy mobil egységgel segítik a pesti hajléktalanok helyzetét.

Ha lehetne választani, hogy a marketing kommunikációban egyvalaki nyerjen egy hiper-szuper autót vagy abból a pénzből 35 éhezőt etessenek meg, akkor vajon ki mit választana? Melyik terméket vennéd le szívesebben a polcról? Nyilván demagógia azt mondani, hogy azt, amivel a szegényeken segítünk, pedig a vállalatoknak szinte teljesen mindegy, hogy mivel reklámozzák magukat, ők a fogyasztók reakciót követik.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások