A magyar fiatalok szerint az internetes vásárlásé a jövő

A magyar fiatalok szerint az internetes vásárlásé a jövő

2007. június 11. 16:44, Hétfő
A MasterCard megbízásából készült tanulmány szerint a 18-30 éves fiatalok körében az internetes vásárlás lehetősége több mint négyszer olyan vonzó, mint a hagyományos kártyás vásárlásoké.

A MasterCard felkérésére a Magyar Fiatalok Pénzügyi szokásai elnevezésű tanulmányt a Xallis Consulting piackutató társaság végezte 400 magyar kártyahasználó fiatal kérdőíves megkérdezésével. A 14-30 éves korosztály tagjai közt végzett reprezentatív kutatást 15 mélyinterjú egészítette ki. A tanulmány szerint a vizsgált 18-30 éves korosztály 81 százaléka használ betéti kártyát, jóllehet a hitelkártya birtokosok aránya ebben a szegmensben mindössze 6 százalék. A fiatalok a kártyahasználat során 57 százalékban készpénzfelvételre, 48 százalékban vásárlásra, 36 százalékban mobilfeltöltésre, 27 százalékban pedig ATM egyenleg lekérdezésre veszik igénybe a plasztikkártyát.

Az internetes vásárlás lehetőségével jelenleg a megkérdezettek 16 százaléka él, de ez az arány jelentősen növekedhet a jövőben - világít rá a tanulmány, mely szerint a fiatalok az életkoruk előrehaladtával egyre szívesebben használják a bankkártyák ezen funkcióját.

"A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a magyar fiatalok körében jelentős mértékben, akár 19 százalékponttal is növekedhet az internetes kártyahasználat népszerűsége. Fontos tehát minél pontosabban kommunikálnunk azt, hogy mely kártyatípusok alkalmasak az online használatra és melyek nyújtanak fokozott biztonságot a fiatal kártyabirtokosoknak. Kártyatársaságunk portfolióján belül a MasterCard márkájú kártyák minden esetben alkalmasak online vásárlásra függetlenül attól, hogy dombornyomott vagy nem dombornyomott plasztikról van szó" - húzta alá Gauder Milán, a MasterCard Europe kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere.

A felmérés szerint a 18 éves kor mérföldkő a bankkártya használat terén, hiszen ekkor jelentősen - mintegy 32 százalékponttal - megnő a kártyahasználat gyakorisága. Az összegzés alapján az internetes vásárlás lehetősége a középiskola után kezd fontossá válni, hiszen a fiatalok leggyakrabban egyetemi, főiskolai tanulmányaik elején kezdik aktívan használni a folyószámlát és a bankkártyát. Az első munkahely is bővíti a banki kapcsolatok fejlődését, az önálló kereset megteremti több banki szolgáltatás igénybevételének lehetőségét és a többszörös banki kapcsolatok kialakulását.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások