2007. június 30. 09:20, Szombat
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Triumph Studios
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2,4 GHz, 512 MB RAM, 4,5 Gbyte szabad hely, nVidia Geforce FX5700 / ATi Radeon 9500+,
Ajánlott: Intel Core 2 Duo vagy AMD X2, 1 v. 2 Gbyte RAM, nVidia Geforce 7800+, SB X-Fi
Hasonló játékok: Fable, Dungeon Keeper (hangulat)
Kategória: akció RPG-RTS
Képzeljük el, hogy gonoszak vagyunk és egy lepattant várba költözünk be. Meg kéne rontani a környéket, de ha már gonoszak vagyunk, akkor a piszkos munkát primitív nyomoronc lényekkel végeztetjük. Jó ötlet. Apríttassunk fel velük mindent, ami az utunkba kerül, vágjuk le a civileket és terítsünk piros szőnyeget a trónunk elé. Az Overlordban ez nem lehetőség, hanem cél, ráadásul vicces is. A Dungeon Keeper hangulat végre visszatért.
A Tolkien mintázatú világ (emberek, félszerzetek, elfek, gnómok, trollok és egyebek) egy békés foltján normális kerékvágásban zajlik az élet. A birkák békésen legelésznek, igaz a félszerzetek ostromolják az emberek településeit. Főhősünk ekkor érkezik meg a környékre, hű tanácsadója pedig azonnal roskadt várába kalauzolja, ami megkímélt állapotban van, de némi felújításra szorul. A játék kezdetén viszonylag kis hatalmú és nem túl rettegett hadúrként mutatkozunk be, persze idővel ez a helyzet változik.
A falusiaknak néhány civil lemészárolása, a falu fiatal lányainak elrablása és a készletek kipakolása után megváltozik az attitűdje, persze azért gyakran igénybe veszik segítségünket a későbbiekben is. Az Overlord (hűbérúr, de nevezzük csak hadúrnak) egy teljesen meseszerű történet, ami a Hófehérkétől azért távol áll és inkább a Shrek poénjait és Cartoon Network rajzfilmjeinek idétlenségét örökölte. A groteszk humor annyira jól keveredik a gonoszsággal és az aranyos jelenetekkel, hogy az anyag első látásra belopja magát bárki szívébe. Lehetetlen nem szeretni.
A játék alapjában véve abban különbözik egy teljesen szokványos akció-rpg kalandozástól, hogy a főhős nem az aktív csapásmérő eszköz, hanem egyfajta stratéga, aki főként csak irányítja az eseményeket, esetleg, ide-oda csap, ha a szükség úgy hozza. Az irányított csipet-csapat apró kis goblinokból (impek?) áll, 5-10-15...stb darabszámban megjelenve alkalmanként. Ők alapjában véve gyengék egyenként, de a hadúr minden parancsát vakon követik, szó nélkül rohannak a halálba is akár, lelkesen mészárolnak le minden útjukba eső célpontot és a hadizsákmányt a főnök ölébe teszik, gyakorlatilag lootolni sem kell a játékban.
A cuki kategória, mikor szereznek valamit és örömmel rohannak vissza "It's yourrrs!" vagy "For youuu!" felkiáltással. Az apró lények egyébként minden mozdulatukban mulatságosak, engem már a játék indításakor elragadott a viselkedésük. Viccesen pakolásszák gyorsan tappancsaikat, ha sietnek valamerre, ha pedig éppen szünet van, akkor katonásan sorakoznak a főnök mögött és sasolgatnak ki a fejükből. Szegények annyira egyszerűek, hogy sosem gondolkodnak és a legapróbb dolgoknak is tudnak örülni, vagy éppen látványosan rettegnek, ha veszély fenyegeti őket. A méretéből adódóan a főnök könnyen gázol a vízben, de a kispajtásoknak ez halálos próba lenne, nem is követik a hadurat, hanem ott dideregnek a parton.
A goblinokból összesen négy alcsoport létezik, akik egyrészt színben, másrészt képességekben különböznek. Indulásnál a kis barnákkal kezdünk, akik a legkeményebb kötésűek a válogatottból, ők a harcosok. Persze ők is viszonylag hamar hullanak, de az első vonalakba őket érdemes kizárólag indítani. Segítségükkel nehéz dolgokat lehet a helyükről elmozdítani, fő erényük az erő. A zsákmányból és a szétvert dolgokból mindent összeszednek, ami használható fegyvernek vagy páncélnak, legyen az vasvilla, koponya vagy éppen egy trendi kard.
De egy sütőtök mező learatása után haloween faragott tökfejet vesznek fel, a szakácsok leölése után némelyik séfsapkában pózolt, de a birka koponyától kezdve minden alkalmas dolgot magukra képesek pakolni. Sőt örülnek neki. A normál lények leölésével (birka, ember, félszerzet) a nekik való életesszenciát tudjuk begyűjteni, majd szükség esetén a világban mindenfelé felbukkanó teleportokból lehet őket kirángatni a várból. Ezeken a teleportokon keresztül csak ők közlekedhetnek, hadúr számára külön átjáró van fenntartva, amin átlépve viszont elveszik a kis csapat, ha nem küldtük őket előtte vissza.
A második osztály a pirosaké, akik egyértelműen a lángoktól jönnek tűzbe. Egyrészt immunisak mindenféle égő dologra, másrészt képesek kisebb tüzeket eloltani, utat nyitva az elérhetetlen helyekhez. A pirosak nem kézitusáznak, messziről dobálnak tűzlabdákat az ellenfélre. Nem érdemes hozzájuk közel engedni az ellenségeket, mert nem bírják annyira az ütést, illetve érdemes felfogni a támadókat, mert az eldobott tűzlabdák elég lassan érnek célba és rohangászó célpontot elég nehezen találnak el. A harmadik csapat a zöldeké, akik a mérgező cuccokra gerjednek. Gyakorlatilag ők a tolvaj class a játékban a többi fantasy világ analógiájaként. Szintén nem viselnek el túl sok sebesülést, viszont nagyon jól rejtőzködnek, leparkoltatva őket szinte láthatatlanok maradnak a sötétben és hátulról lepnek meg bárkit. Nagyobb ellenfeleknek is jogosan van félnivalójuk, mert felmásznak a nyakukba és kedves tőrszúrásokkal, hamar kivégzik azokat és a hátáról már nehezen szedi le őket bármi.