Overlord

Overlord

2007. június 30. 09:20, Szombat


Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Triumph Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2,4 GHz, 512 MB RAM, 4,5 Gbyte szabad hely, nVidia Geforce FX5700 / ATi Radeon 9500+,
Ajánlott: Intel Core 2 Duo vagy AMD X2, 1 v. 2 Gbyte RAM, nVidia Geforce 7800+, SB X-Fi
Hasonló játékok: Fable, Dungeon Keeper (hangulat)
Kategória: akció RPG-RTS

Képzeljük el, hogy gonoszak vagyunk és egy lepattant várba költözünk be. Meg kéne rontani a környéket, de ha már gonoszak vagyunk, akkor a piszkos munkát primitív nyomoronc lényekkel végeztetjük. Jó ötlet. Apríttassunk fel velük mindent, ami az utunkba kerül, vágjuk le a civileket és terítsünk piros szőnyeget a trónunk elé. Az Overlordban ez nem lehetőség, hanem cél, ráadásul vicces is. A Dungeon Keeper hangulat végre visszatért.

A Tolkien mintázatú világ (emberek, félszerzetek, elfek, gnómok, trollok és egyebek) egy békés foltján normális kerékvágásban zajlik az élet. A birkák békésen legelésznek, igaz a félszerzetek ostromolják az emberek településeit. Főhősünk ekkor érkezik meg a környékre, hű tanácsadója pedig azonnal roskadt várába kalauzolja, ami megkímélt állapotban van, de némi felújításra szorul. A játék kezdetén viszonylag kis hatalmú és nem túl rettegett hadúrként mutatkozunk be, persze idővel ez a helyzet változik.

A falusiaknak néhány civil lemészárolása, a falu fiatal lányainak elrablása és a készletek kipakolása után megváltozik az attitűdje, persze azért gyakran igénybe veszik segítségünket a későbbiekben is. Az Overlord (hűbérúr, de nevezzük csak hadúrnak) egy teljesen meseszerű történet, ami a Hófehérkétől azért távol áll és inkább a Shrek poénjait és Cartoon Network rajzfilmjeinek idétlenségét örökölte. A groteszk humor annyira jól keveredik a gonoszsággal és az aranyos jelenetekkel, hogy az anyag első látásra belopja magát bárki szívébe. Lehetetlen nem szeretni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék alapjában véve abban különbözik egy teljesen szokványos akció-rpg kalandozástól, hogy a főhős nem az aktív csapásmérő eszköz, hanem egyfajta stratéga, aki főként csak irányítja az eseményeket, esetleg, ide-oda csap, ha a szükség úgy hozza. Az irányított csipet-csapat apró kis goblinokból (impek?) áll, 5-10-15...stb darabszámban megjelenve alkalmanként. Ők alapjában véve gyengék egyenként, de a hadúr minden parancsát vakon követik, szó nélkül rohannak a halálba is akár, lelkesen mészárolnak le minden útjukba eső célpontot és a hadizsákmányt a főnök ölébe teszik, gyakorlatilag lootolni sem kell a játékban.

A cuki kategória, mikor szereznek valamit és örömmel rohannak vissza "It's yourrrs!" vagy "For youuu!" felkiáltással. Az apró lények egyébként minden mozdulatukban mulatságosak, engem már a játék indításakor elragadott a viselkedésük. Viccesen pakolásszák gyorsan tappancsaikat, ha sietnek valamerre, ha pedig éppen szünet van, akkor katonásan sorakoznak a főnök mögött és sasolgatnak ki a fejükből. Szegények annyira egyszerűek, hogy sosem gondolkodnak és a legapróbb dolgoknak is tudnak örülni, vagy éppen látványosan rettegnek, ha veszély fenyegeti őket. A méretéből adódóan a főnök könnyen gázol a vízben, de a kispajtásoknak ez halálos próba lenne, nem is követik a hadurat, hanem ott dideregnek a parton.

A goblinokból összesen négy alcsoport létezik, akik egyrészt színben, másrészt képességekben különböznek. Indulásnál a kis barnákkal kezdünk, akik a legkeményebb kötésűek a válogatottból, ők a harcosok. Persze ők is viszonylag hamar hullanak, de az első vonalakba őket érdemes kizárólag indítani. Segítségükkel nehéz dolgokat lehet a helyükről elmozdítani, fő erényük az erő. A zsákmányból és a szétvert dolgokból mindent összeszednek, ami használható fegyvernek vagy páncélnak, legyen az vasvilla, koponya vagy éppen egy trendi kard.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

De egy sütőtök mező learatása után haloween faragott tökfejet vesznek fel, a szakácsok leölése után némelyik séfsapkában pózolt, de a birka koponyától kezdve minden alkalmas dolgot magukra képesek pakolni. Sőt örülnek neki. A normál lények leölésével (birka, ember, félszerzet) a nekik való életesszenciát tudjuk begyűjteni, majd szükség esetén a világban mindenfelé felbukkanó teleportokból lehet őket kirángatni a várból. Ezeken a teleportokon keresztül csak ők közlekedhetnek, hadúr számára külön átjáró van fenntartva, amin átlépve viszont elveszik a kis csapat, ha nem küldtük őket előtte vissza.

A második osztály a pirosaké, akik egyértelműen a lángoktól jönnek tűzbe. Egyrészt immunisak mindenféle égő dologra, másrészt képesek kisebb tüzeket eloltani, utat nyitva az elérhetetlen helyekhez. A pirosak nem kézitusáznak, messziről dobálnak tűzlabdákat az ellenfélre. Nem érdemes hozzájuk közel engedni az ellenségeket, mert nem bírják annyira az ütést, illetve érdemes felfogni a támadókat, mert az eldobott tűzlabdák elég lassan érnek célba és rohangászó célpontot elég nehezen találnak el. A harmadik csapat a zöldeké, akik a mérgező cuccokra gerjednek. Gyakorlatilag ők a tolvaj class a játékban a többi fantasy világ analógiájaként. Szintén nem viselnek el túl sok sebesülést, viszont nagyon jól rejtőzködnek, leparkoltatva őket szinte láthatatlanok maradnak a sötétben és hátulról lepnek meg bárkit. Nagyobb ellenfeleknek is jogosan van félnivalójuk, mert felmásznak a nyakukba és kedves tőrszúrásokkal, hamar kivégzik azokat és a hátáról már nehezen szedi le őket bármi.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások