Jade Empire - Jáde Birodalom

Jade Empire - Jáde Birodalom

2007. július 6. 20:32, Péntek
Grafika:
Mivel nem egy mai darab a játék, ráadásul konzol alapokon nyugszik, ezért kicsit kopottasnak tűnhet a dolog. Szerencsére az XBOX változathoz képest elég jól feltupírozták. Az összhatás viszont szépnek mondható, teljesen meseszerűvé varázsolták a megjelenést és jól áll a játéknak az aprólékosan kidolgozott kínai fantázia díszlet. A karakterek kidolgozottsága nagyon korrekt, a mozgások sem elnagyoltak, a köztes videóbejátszások viszont véleményem szerint értelmetlenek, mert sokszor a kis felbontás miatt gagyibbnak tűnnek, mint a játékkép. Sőt ezek a bejátszások (több, mint 200) is a játékmotorral készültek, nem értem miért volt szükség 6 gigásra hízlalni az anyagot ezzel.

Kezelőfelület:
Nem könnyű megszokni a variációkat és elsőre átlátni a harci modul elvét. Nem kell azért egy repülőgépszimulátor bonyolultságára gondolni, de mindenképp több óra szükséges a teljes begyakorláshoz és a magabiztos harchoz. A technikák közti váltáshoz viszont sokszor el kell engedni a mozgás gombokat, ami nem olyan hasznos 12 vérszörny gyűrűjében. A kezelőfelület részhez sorolnám a magyar változat hibáit, ami ugyan patch-ben javítva lesz, de ez egyelőre csak a jövő zenéje.

AI, nehézség:
Egy jól felépített karakter mindig könnyebbé teszi a játékot, mint a legtöbb szerepjátékban. Fontos átgondoltan dönteni minden visszavonhatatlan kérdésben. A területek nem teljesen szabadon bejárhatóak, hanem utakon, ösvényeken, tereken keresztül vezet az utunk, eltévedni nehéz. A feladatok során mindig egyértelmű lesz, hogy merre kell elindulnunk, akkor is ha 3-4 kijárat van egy helyről. A harcok során könnyű és normál fokozaton viszonylag nehéz meghalni, ha okosan küzdünk. Az öngyógyítás plusz védekezés működik egyszerre, így csak chi kérdése a túlélés, illetve a segítőnk helyes kiválasztása is életet ment. Az ellenfelek általában tömegben érkeznek, egyszerre 3-6-10-12 egység ugrik nekünk. Mindegyikkel egyesével küzdünk meg, esetleg a területre ható sebzésekkel apríthatjuk őket közösen. Szerencsére ők sem erőltetik, hogy mind egyszerre üssenek, ez ilyen fair játék. A mesterséges intelligencia átlagosnak mondható, bravúrokat nem mutat be, de nem is annyira buta, hogy veszélyeztesse az élvezetet.

Hangok és zene:
A mi karakterünk nem beszél, de a többieknek a legtöbb esetben van felvett szövege. Kellemes meglepetés volt, hogy egyes karakterek mennyire stílusos hangnemet, hangszínt kaptak. Vannak részegek, beszédhibásak és egyéb extra verziók, nem egy unalmas NDK hangalámondás, az biztos. A zenék viszont nem hagytak mély nyomot, annak ellenére, hogy kellemesek. Inkább aláfestés.

Összegzés:
Egy magával ragadó, izgalmas történet részesei lehetünk, melyet alakíthatunk is vérmérsékletünk szerint. Részletes dialógusok és pörgős harcok váltják egymást, ráadásul mindezt a nem túl gyakori kínai kultúrába beleszőve. A harcművészet és a filozófia magas szintű, talán kicsit nevel is. Mivel egyre mélyebben nyúlunk bele a világ eseményeibe, ezért nem válik unalmassá. Sőt nem is kifejezetten kiszámíthatóak a dolgok. Alkalmanként az ellenség szövetségessé válik és vica versa. Mindenképp ajánlott az RPG rajongókon kívül azoknak is, akik egy pörgős akciót igényes kivitelben látnának maguk előtt. Megéri megvenni, hosszú időre lekötheti az átlagos játékost, a nyelvi javítócsomagot persze igényesek szerezzék majd be.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások