Bárhol, bármiben alkalmazható a Tech 5

Bárhol, bármiben alkalmazható a Tech 5

2007. július 17. 12:35, Kedd
Steve Nix az id Software-tól kerek-perec kijelentette, hogy a Tech 5-tel az Unreal 3 motor fejlesztőinek szeretnének meleg perceket okozni.

Az id sosem a szerénységéről volt híres. A Doom-ot illetve a Quake-t meghajtó grafikai alap után természetesen volt is mire büszkének lenniük, ám a fejlesztőcéget és John Carmackot körülvevő dicsfény az évek múlásával, és az Unreal-motor megjelenésével megkopott. Az id Software mindent megtett, hogy régi nevét visszaszerezze ám a Doom 3, és a Quake 4 sem hozta meg a várva várt sikert.

Klikk ide! Klikk ide!

Az id Software szerint a Tech 5 Carmack eddigi legnagyobb dobása, amely mindent lesöpör az asztalról. "A miénk a legelegánsabb, a legjobban strukturált kód a világon." - ilyen, és ehhez hasonló mondatokkal illette az új motort Steve. Szó mi szó, a fejlesztést tényét beismerő sajtóközlemény elolvasása után valóban egy világot verő motor jelenik meg előttünk, ám a fejlesztők az elmúlt években sajnos nem egyszer okoztak csalódást, ezért az efféle mondatokat inkább fenntartásokkal fogadjuk. Steve szerint a Tech-5 legnagyobb ütőkártyája az, hogy mind konzol, mint PC-s terepen kiválóan teljesít mindenféle programkód közbeillesztése nélkül is. További előnyként emelte ki azt is, hogy a motor nem csak FPS-ek, hanem akció, kalandjátékok, sőt MMO-k alapjául is szolgálhat.

Egyelőre nem szeretnénk kommentálni a lenyilatkozott sorokat, mert az eddig napvilágot látott trailer alapján nem rossz, de a legjobb jelzőtől még messze van a motor. Persze a zseni jelenleg kizárólag a Tech 5-öt istápolja, így a projekt végén valóban megszülethet az a felület, amely hosszú évek uralkodása után komoly fejtörést okozhat az Epicnek.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások