Biometrikus grimasztanár

Biometrikus grimasztanár

2007. augusztus 1. 17:04, Szerda
Az arc ellazítására és az arcizomzat erősítésére szolgáló számítógépes programot dolgozott ki a hordozható elektronikus videojátékok terén világviszonylatban élen álló Nintendo: az új eszközt csütörtökön mutatják be a nagyközönségnek.

A biometrikus azonosítási technikán alapuló játék az Oki japán elektronikai cég által kidolgozott arcmozgás-elemző technikán alapul. A grimaszoktató program a Nintendo két képernyős DS zsebszámítógépein lesz futtatható: hagyományos chipkártya és kameraegység tartozik hozzá. A DS egyik képernyőjén a programot oktató beszélő fej látható, amint utasításokat ad, a másikon pedig megjelenik a beszélő által leírt grimasz, azt kell utánozni: a gép kamerája ellenőrzi, hogy sikerül-e.

"Ha nem tornáztatjuk arcizmainkat, megjelenésünk fokozatosan romlik" - magyarázta el a legkomolyabb arckifejezéssel a játékot kiötlő Inudo Fumiko professzor. Az Otona no DS kao training - Arckifejezés-edzés felnőtteknek - című program igen komoly biometrikus mérésrendszert alkalmaz, amely számos emberi arc összehasonlításával ragadja meg közös vonásaikat.

A rendszernek számos alkalmazása lehetséges. Egy fotó alapján kiválasztható a betáplált más portrék közül az arc, amely a leginkább hasonlít rá. Egy mobiltelefonos felvétel alapján az is megállapítható, emlékeztet-e az illető valamelyik filmcsillagra.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások