Divat lett a tengeralattjáró

Divat lett a tengeralattjáró

2007. augusztus 5. 16:24, Vasárnap
Egy hét a világűrben a Szojuzzal 25 millió dollárért? Divatjamúlt szórakozás. Az új státusszimbólum azoknak, akiket számon tart a Forbes magazin, ma már a privát tengeralattjáró.

Dúsgazdagoknak nem is olyan drága: egy vadonatúj Phoenix 1000-ért csak 80 millió dollárt kérnek. A modellt már pár éve gyártják, nem a 65 méter hosszú hajó az újdonság, hanem az, hogy az Oregon állambeli Portlandban működő US Submarine Inc. ezekben a hónapokban száz megrendelést kapott.

Az adásvételi szerződés első számú záradéka, hogy a vevő neve nem fedhető fel. Ezért az Államokban a nyár legizgalmasabb kérdése, hogy kik lehetnek ezek a multimilliárdosok és hol rejtették el új "játékszerüket?" "Ha megtalálják az enyémet, Önöknek ajándékozom" - jelentette ki Roman Abramovics orosz mágnás, a Chelsea futball-klub tulajdonosa, önként kilépve a névtelenségből. A többiek, élve a lehetőséggel, gondosan titkolóznak. Hisz a tengeralattjáró legnagyobb előnye, hogy oda nem mehetnek utánuk a minden lében kanál újságírók, nem zavarhatják meg vakációjukat - írta a Corriere della Sera című olasz napilap.

Mechanikáját tekintve a Phoenix 1000 pontosan olyan, mint egy amerikai katonai tengeralattjáró, kivéve a rakétákat. Legalábbis erre esküsznek a gyártók, mert hírlik, hogy a CIA azért rendszeresen ellenőrzi, minden szabályok szerint megy-e. A berendezést illetően azonban szabad kezet kap a tulajdonos. Paul Allen, a Microsoft társalapítója, a világ 4. leggazdagabb embere például kedvenc együttese, a Beatles tiszteletére mindenből sárgát választott.

Egy gyors felmérés szerint nem mindenki venne magának tengeralattjárót, ha lenne is pénze rá, mondván, elzárva a külvilágtól, a szabad levegőtől, a napfénytől nem lehet valami vidám dolog. Van, aki úgy értékeli, hogy ezek a hobbik, az űrrepülés, a tengeralattjáró csak azt mutatják, hogy a gazdagok mennyire unatkoznak.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások