Női médiummá válik az internet

Női médiummá válik az internet

2007. augusztus 24. 17:10, Péntek
Az Ofcom brit kormányhivatal legújabb tanulmánya szerint a világhálón egyre fontosabb célközönségnek számítanak a nők.

Korábban a kutatók úgy vélték, hogy az internet legerősebb és legfontosabb célcsoportjába a fiatal férfiak tartoznak. Nos, most megdőlni látszik ez a tétel. Az elmúlt hónapokban ugyanis a nők egyre fontosabb szerepet játszanak a világháló életében. Folyamatosan nő például a kifejezetten a nőknek szóló tartalmak és oldalak száma.

A nők mellett szintén előtérbe kerültek az elmúlt hónapokban a nyugdíjasok, akiket a szakemberek egyszerűen csak Silver-Surfernek neveznek. Főleg a 65 évesek és az annál idősebbek látnak fantáziát az internetezésben. A tanulmányból az is kiderült, hogy egy brit állampolgár átlagosan 50 órát tölt egy héten a világhálón való szörföléssel, internetes telefonálással, online rádióhallgatással és más webes tevékenységekkel.

Amíg a televíziónézésre és a rádióhallgatásra fordított idő 2002 óta folyamatosan csökken, addig az online eltöltött idő viszont azóta a duplájára nőtt. Az Ofcom kutatói szerint utóbbi oka, hogy Nagy-Britanniában széles körben elterjedtek a szélessávú internethozzáférések és a britek lettek a legaktívabb európai internetezők.

Ezzel párhuzamosan új csoportok tűnnek fel, akik új felhasználói réteget jelentenek. Ide tartoznak elsősorban a nők. Idén először elsősorban a 25 és 34 év, illetve a 35 és 49 év közötti brit nők több időt töltöttek a világhálón, mint a hasonló korosztályba tartozó brit férfiak. Éppen ezért a folyamatokra figyelő tartalomszolgáltatók kénytelenek lépni és a szolgáltatásokat, illetve a tartalmakat a nők igényeihez igazítani.

"Ma az internetezés már a nők számára is mindennapos. Egyre több nő ismeri ki magát az online és az informatikai világban. Németországban például a nők 51 százalékának legalább közepes, de inkább jó a PC-ismerete, ami az európai uniós összehasonlításban egy nagyon jó érték" - közölte Christian Spahr, a BITKOM német szakmai szervezet szóvivője.

Ráadásul a nők gyakrabban vásárolnak online is és új szolgáltatásokat fedeznek fel. Így a gyengébbnek tartott nem képviselői lehetnek a közeljövőben az internet fejlődésének motorjai.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások