Filléres tajvani LCD-tévék: mindent visznek, de meddig?

Filléres tajvani LCD-tévék: mindent visznek, de meddig?

2007. augusztus 25. 10:04, Szombat
Az elmúlt időszakban a Tajvanon gyártott, különféle márkanév alatt megjelenő LCD-tévék vették át a tévépiac feletti uralmat.

Szakértők felteszik a kérdés, vajon megismétlődhet-e a lapos tévék piacán az, ami a PC-gyártásban történt, nevezetesen, hogy a berendezések nagy része Tajvanon készül, majd mindenféle márkanév alatt kel el a piacon? Az idei második negyedévben az USA-ban a Vizio, a Syntax-Brilliant és a Westinghouse váltak a legtöbb LCD-tévét eladó cégekké. Ennek magyarázata, hogy olcsóbban adják termékeiket, mint a neves gyártók: a Sony, a Sharp, a Philips vagy a Samsung. Titkuk csak az, hogy Tajvanon gyártatják LCD-tévéiket.

A Vizio immáron az USA első számú LCD-értékesítője, amiből egyes szakértők arra következtetnek, hogy a PC-piacon bevált bérgyártásos modell legyőzi a házon belüli termelést. Ezt támaszthatja alá az a becslés, amely szerint 2011-re 61,8 millió LCD-tévét fognak ilyen módon előállítani szemben a 2006-os 12 millióval.

Nem eszik azonban ilyen forrón a kását: más előrejelzések szerint ugyanis a 2011-ben a boltokba kerülő lapos tévék többsége, 102,3 millió darab házon belül gyártó cégek üzemeiből kerül majd ki. A Sony és a Samsung esküszik rá, hogy masszív vevőkörük marad olyan fogyasztókból, akiknek fontos a jobb minőség és a megbízható szervizháttér. A Sharp pedig azt állítja, olyan hatékonyan fog házon belül termelni, mint a konkurens tajvani bérgyártók.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások