Fiktív elnökjelölttel reklámozza magát egy szoftvercég

Fiktív elnökjelölttel reklámozza magát egy szoftvercég

2007. augusztus 28. 11:37, Kedd
Miközben már javában zajlik az interneten is az amerikai elnökjelöltek vitája, egy cég egy kitalált jelöltet használ fel saját maga népszerűsítésére. Weboldala, blogja és még MySpace-, illetve Facebook-profilja is van.

Ray Hopewood - akit Greg Wrangler személyesít meg - részt vesz a 2008-as amerikai elnöki kampányban. Legalábbis látszólag. Hopewood ugyanis egy kitalált politikus, aki a BigFix amerikai szoftverfejlesztő cég "The technology to be president" mottójú reklámkampányának központi figurája. "Maga az akció csak egy vicc, a célunk az, hogy rövid ideig összezavarjuk az embereket és kíváncsivá tegyük őket" - mondta Barak Kassar, a kampányt levezető Rassak cég elnöke.

Ray Hopewood egy kicsinyes milliárdost személyesít meg, aki a vagyonát a szoftvercége segítségével szerezte. Saját weboldala, blogja és még MySpace-, illetve Facebook-profilja is van, de már kaphatók a nevével ellátott pólók és alsónadrágok is. A BigFix szerint hogy a kitalált elnökjelölt a maga felfuvalkodott, nagyképű, gőgös és tudatlan stílusával a szoftverpiac nagy és meghatározó vállalatait jeleníti meg. "Mi egy kis cég vagyunk, amelynek a munkatársai megpróbálják uralni a hagyományos médiumok piacát" - nyilatkozta David Appelbaum, a BigFix képviselője.


A vállalat egyébként már tavaly is indított egy hasonló kampányt, amelynek célja a biztonsági szoftverei iránti érdeklődés felkeltése volt. Az akció sikeres volt, hiszen több mint 400 000-en keresték fel a cég honlapját.

"Az ilyen akcióknak egyetlen célja, hogy a kitalálóik bekerüljenek a médiába. Ezek a hirdetések öncélúak és általában provokatívak, többnyire semmi közük nincsen az adott cégekhez és termékeikhez. Fontos lenne, hogy a reklámkampányban ne lépjék át a jó ízlés határát. Amennyiben ugyanis valaki túl hangosan és vakmerően próbálja meg felhívni magára a figyelmet, akkor ez könnyen az ellenkező hatást válthatja ki és a kampány a visszájára sülhet el" - összegezte véleményét a VM-People reklámügynökség egyik munkatársa.

Az akció azért lehet sikeres, mert a valódi amerikai elnökjelöltek között valóságos internet-mánia bontakozott ki, a demokrata párti elnökjelöltek például folyamatosan a kommunikáció divatos formáinak és általában véve a világháló jelentőségét hangsúlyozzák. Az amerikai elnökjelöltek felfedezték maguknak a közösségi portálokat is és igyekeztek barátokat, támogatókat gyűjteni. A MySpace-en, az egyik legnépszerűbb közösségi oldalon már március óta bárki információkhoz, részletekhez juthat a jelöltekről.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások