Tovább csökkentek az amerikai lapok reklámbevételei

Tovább csökkentek az amerikai lapok reklámbevételei

2007. szeptember 3. 15:11, Hétfő
Az amerikai lapok már ötödik negyedéve kénytelenek csökkenő reklámbevételeket elkönyvelni, április és június között 8,6 százalékos visszaesést tapasztaltak.

Bár az online hirdetések köre bővül, ennél sokkal nagyobb ütemben csökkennek a nyomtatott sajtóban megjelenő reklámfelületek - közölte az Amerikai Újságok Szövetsége. Az internetes újsághirdetések a második negyedévben 19,3 százalékkal, 795,7 millió dollárra növekedtek. A nyomtatott reklámokból származó bevételek összege ugyanebben a periódusban viszont 10,2 százalékkal, 10,5 milliárd dollárra apadt. Az on-line felületek aránya az összes újsághirdetésnek 7 százalékát tette ki az első negyedévben, ez a mutató egy évvel korábban 5,4 százalék volt.

Az Egyesült Államokban a legtöbb reklám újságokban jelenik meg, de a hirdetők a nyomtatott sajtóból egyre inkább az internetes kiadványokba pumpálják pénzüket, követve azt a folyamatot, hogy az emberek mindinkább a világhálón keresnek híreket és szórakozást egyaránt. A Veronis Suhler Stevenson médiacsoport előrejelzése szerint az internetes hirdetések, beleérve a lapok weboldalain megjelenő reklámokat, 2010-ben fogják átvenni a vezető szerepet a reklámpiacon a nyomtatott sajtótól.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások