2007. szeptember 3. 15:11, Hétfő
Az amerikai lapok már ötödik negyedéve kénytelenek csökkenő reklámbevételeket elkönyvelni, április és június között 8,6 százalékos visszaesést tapasztaltak.
Bár az online hirdetések köre bővül, ennél sokkal nagyobb ütemben csökkennek a nyomtatott sajtóban megjelenő reklámfelületek - közölte az Amerikai Újságok Szövetsége.
Az internetes újsághirdetések a második negyedévben 19,3 százalékkal, 795,7 millió dollárra növekedtek. A nyomtatott reklámokból származó bevételek összege ugyanebben a periódusban viszont 10,2 százalékkal, 10,5 milliárd dollárra apadt.
Az on-line felületek aránya az összes újsághirdetésnek 7 százalékát tette ki az első negyedévben, ez a mutató egy évvel korábban 5,4 százalék volt.
Az Egyesült Államokban a legtöbb reklám újságokban jelenik meg, de a hirdetők a nyomtatott sajtóból egyre inkább az internetes kiadványokba pumpálják pénzüket, követve azt a folyamatot, hogy az emberek mindinkább a világhálón keresnek híreket és szórakozást egyaránt.
A Veronis Suhler Stevenson médiacsoport előrejelzése szerint az internetes hirdetések, beleérve a lapok weboldalain megjelenő reklámokat, 2010-ben fogják átvenni a vezető szerepet a reklámpiacon a nyomtatott sajtótól.