Apple: új és olcsóbb iPod lejátszók

Apple: új és olcsóbb iPod lejátszók

2007. szeptember 6. 13:36, Csütörtök
Ahogy az várható volt, az Apple bemutatta az iPod család legújabb tagjait, köztük egy érintőképernyős változatot. A cég emellett árat is csökkent és első alkalommal kerüli meg a számítógépet a letöltéseknél.

Az Apple öt különböző sajtóközleményben tette közzé a változásokat. Ezekből kiderül, hogy elkészült az iPod nano új változata, az iPod classic két példánya kedvezőbb árakon, az érintőképernyős iPod, valamint az iTunes Wi-Fi Music Store, amely lehetővé teszi a zeneszámok letöltését vezetéknélküli elérésen keresztül, megkerülve a hagyományos asztali számítógépeket. A cég emellett árat is csökkentett, az iPhone ára alig három hónappal a megjelenés után 600-ról 400 dollárra esett.


A jelenlegi kínálat tehát az alig 79 dollárt kóstáló iPod shufflétól egészen a multifunkciós iPhone készülékekig terjed, így bőven van miből válogatni. Az elemzők egy része kissé borúlátó az iPhone árcsökkentésével kapcsolatban, többen úgy vélik ugyanis, hogy az árcsökkentés időzítése nem megfelelő, de abban biztosak, hogy a kibővült kínálattal a vetélytársak nem nagyon tudnak majd versenyre kelni az ünnepi időszak alatt.

A prímet nyilvánvalóan az érintőképernyős iPod viszi majd, amely vezetéknélküli elérésen keresztül a világhálóra is felcsatlakozhat, beépített böngészőjével barangolhatunk az interneten és természetesen zeneszámokat is letölthetünk az új iTunes boltból. Ez utóbbi immár lehetővé teszi a zeneszámok csengőhanggá történő átalakítását is. A készülék 3,5"-es kijelzője 480x320-as felbontást támogat, ezt 8, illetve 16 GB flashmemória és 802.11b/g szabványú vezetéknélküli technológia egészíti ki.


Steve Jobs a bejelentésekkel egy időben elmondta, hogy Európában továbbra is az utolsó negyedévre tervezik az iPhone megjelenését, a telefonhoz hasonlító érintőképernyős lejátszónak pedig szerintük szintén jó esélyei vannak az öreg kontinensen. Terveikben egymillió iPhone értékesítése szerepel szeptember végéig, igaz most a piaci elemzők inkább azon vitatkoznak, hogy vajon az árcsökkentést a gyengeség jeleként kell-e értékelni, vagy sem. Ez a vásárlók egy részének sem tetszik - főleg azoknak, akik az elmúlt hetekben jutottak hozzá egy-egy példányhoz - ám a cég teljes visszatérítést ígér azoknak, akik az elmúlt 14 napban vásárolták meg a készüléket és nem nyitották ki a dobozt. Aki így tett, annak csökkentett árú visszatérítést ajánlanak.

A vezetéknélküli elérés - amely egyelőre kizárólag az érintőképernyős változaton vehető igénybe - szintén nagy szó a lejátszóknál, ám ezt némileg beárnyékolja az NBC bejelentése, amely a tartalmak árazása miatt visszavonta saját anyagait a zeneboltból. Ez hasonló lépésre késztetheti a többi nagy céget, ám Jobs abban reménykedik, hogy a partnerek előbb-utóbb visszatérnek és meg tudnak egyezni a részleteket illetően.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások