World in Conflict

World in Conflict

2007. szeptember 29. 08:42, Szombat
Ahhoz, hogy egy sikeres és jó csata alakuljon ki, nem árt ha egy összeszokott mag irányítja az eseményeket és a játékban nem jelennek meg önjelölt szuperhősök, akik pillanatok alatt képesek végveszélybe taszítani az egész csapatot.

Gyalogság:
A klasszikus hadnem, aminek a gyengesége a lassú haladás és a könnyű sebezhetőség. Ezért cserébe viszont igen komoly tűzerőt képviselnek, egy jól elhelyezett gyalogsereg képes megállítani egy teljes páncélos osztagot is. Az alap deszantos (géppuskás) főként támogató feladatokra jó, hiszen csak a gyalogság ellen hatékony, viszont a tankelhárító RPG csapatok halálosak a páncélosokra, a mesterlövészek pedig bármilyen ruhásra. A jó gyalog vezér tudja azt is, hogy mekkora jelentősége van az épületekben, de inkább az erőkben való rejtőzködésnek, illetve az ejtőernyővel ledobott meglepetés cimboráknak, akik a gyalogság irtása mellett kérhetnek légicsapást is közvetlen közelükbe, ráadásul többnyire észrevétlenül. A gyalogság egy része közlekedhet dzsipekkel, ami a szállítás mellett javítani is tud, de a felderítésen kívül nem érdemes konfliktusba keveredniük.

Páncélosok:
Mindenki nagy kedvence a tank. A legjobb benne, hogy nehezen sérül és viszonylag komoly sebzést tud kiosztani, viszont a mozgásuk kicsit esetlen, lassúak és lassan is tüzelnek. Önmagukban öngyilkosság velük elindulni, hiszen ez az a kaszt, amely teljesen védtelen a légi támadásoktól, illetve az erdőből kivisító RPG rakétákra is elég érzékenyek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A tankok három csoportja közül a könnyű tankok kevés páncéllal rendelkeznek, de legalább gyorsabban mozognak, főleg hasonszőrű páncélosokra és kocsikra vadászhatnak. A közepes tankok nagy számban már felvehetik a versenyt a páncélosokkal, igaz a leghatékonyabban a gyalogságot lehet vele tizedelni. Mivel nem is olyan olcsó és nem is olyan erős, ezért ritkábban lehet jó választás. Ellenben a nehéz tankok már igazi terminátorok. Majd mindenre van egy jó szavuk, igazából légvédelemről kell gondoskodni melléjük, a többit elintézik maguk, ha vannak legalább 3-5-en. Negyedik egységként pedig maradt a páncélozott szállító, ami korrekt kis tankelhárító rakétákkal indul, gyors és nagyon szépen díszíti ki a gyalogság egyenruháját piros foltokkal. Mivel elég olcsó, ezért egész ütőképes csapatot lehet belőlük összehozni kevésbé védett helyek leigázására.

Légi egységek:
Itt két fő csapásmérő van, a nehéz helikopter, azaz a tankvadász, ami levegő-föld viszonylatban megszégyenítő erejű, igaz más helikopterek kifognak rajta. A közepes modellek viszont a menő Sidewinder (stb.) levegő-levegő rakétákkal vannak szerelve, így a kettő kombinációjával könnyen légi fölényhez lehet jutni. Ha viszont csak információra van szükség, akkor a fürge felderítő gép a jó választás extra nagy látóterével. Rájuk viszont vigyázni kell, mert talán attól is lezuhan, ha egy madár repül a szélvédőjének. A negyedik modell természetesen ismét a szállító, amivel vicces meglepetéseket lehet okozni az ellenfél vonalai mögül.

Támogatás:
Az egyik legkomplexebb feladat, pedig egyszerűnek tűnik. A frontvonaltól jó messze elhelyezkedve lehet lövöldözni a kevésbé gyorsan mozgó ellenséges erőkre. A tüzérség feladata, hogy a megfelelő koordinátákra csapást mérve lehetőség szerint megtisztítsa az utat a támadó csapatok előtt, hogy stratégiai állásokat szabadítson fel vagy éppen épületeket lőjön rommá. Közvetlen támadásra semmiképp sem ajánlott, hiszen nem is túl pontosak, lassúak is, így kicsit előre gondolkodva kell tüzelni velük. A támogatás ennyiben szerencsére nem merül ki, hiszen a javítás és a légvédelem is ide tartozik. A javító jármű egész gyors és egész ellenálló, így be lehet vele merészkedni a keményebb helyekre is. A légvédelem pedig kulcsfontosságú minden multi játékban, akár a tüzérséget, akár a páncélosokat védve. A légvédelem kiépítésének hiánya pillanatok alatt fordíthatja vissza a meccs állását, mikor az egész sereget szétszedi két kósza helikopter. Multi játékban akár szerencsés is lehet a támogató játékosnak átadni a taktikai csapás pontokat is, hisz ő látja át legjobban a harcteret, hogy mikor mire van szükség.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Extrák:
Az egységek mindegyike tud valami nem szokványosat, ami többnyire valamilyen speciális lövedék. Ezek a funkciók csak bizonyos időnként érhetőek el, de mindig az adott egység gyengeségein hivatott enyhíteni. Okosan használva például egy páncélozott szállító csapat is képes visszaverni egy tank támadást a TOW rakétái segítségével.

Az extra képességek mellett lehetőség van külső segítség behívására, mint a különböző bombák ledobása, légicsapások bevitele, felderítés vagy erősítés rendelése. Ezek nélkül a legtöbb harc veszett fejsze nyele lenne, tehát érdemes megtanulni használni őket még a kampány alatt, mert multiban nincs kegyelem. Az újratöltődés mellett itt ki kell várni, amíg a csapás megérkezik, ez lehet akár fél perc is.

A multi részben ezen területek és képességek kombinálása 4-4 vagy akár 8-8 játékos mellett egy megunhatatlan variációs lehetőséget jelent. A jó csapat elosztás, a vezető kiválasztása, a taktika meghatározása, az okos előkészítés, az ellenség megismerése, gyors reagálás és csapatszellem mind-mind szükséges egy jó partihoz.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások