6 leggyakoribb ok, ami miatt hatástalan az online marketing

6 leggyakoribb ok, ami miatt hatástalan az online marketing

2007. október 1. 13:17, Hétfő
Azt hiszi, hogy csak Önnek vannak online marketing problémái? - Téved. Úgy gondolja, hogy csak nagyon sok pénzzel lehetséges helyesen és hatékonyan promotálni az interneten, néha pedig ez is lehetetlen? - A vállalkozások 90%-ának ez napi gondja.

Tapasztalataim szerint akár KKV és akár nagyvállalat, a marketing menedzserek egyformán "szenvednek", amikor az online marketingről van szó. Ami még rosszabb, a versenytársak is támadnak a weben. Vannak akik sikeresen, mások kevesebb sikerrel. A "siker" definíciója pedig nem egyértelmű. Úgy tűnik, mintha nem lenne kiút ebből a helyzetből. Én "hivatalból" foglalkozom ezekkel a problémákkal. Az utóbbi években meghatároztam azt a 6 leggyakoribb okot, ami miatt hatástalan a legtöbb cég online marketingje.

1. Az online marketinggel kapcsolatos alapok hiánya
Gondolok itt az alapvető üzleti modellekre, amelyek az interneten működnek, továbbá az online kommunikáció alapvető típusaira is. Egyáltalán nem mindegy, hogy melyik online reklámformátummal szeretnénk márkát építeni és melyikkel eladni. A négy alapvető üzleti modellt a neten pedig a cégtulajdonosok szisztematikusan nem tartják szem előtt.

2. A "hatékony, felhasználóbarát website" fogalom teljesen ismeretlen
Már csöpög a netről az a website mennyiség, ami csak a tulajdonosnak okoz örömet animációs, hangos vagy más figyelemfelkeltő eszközök használatával. A "látványos" website-ok sajnos csak számukra hatékonyak - a website látogatóknak nem. A látogatókat felhasználóbarát website design-nal (ami nem csak grafikai megjelenést jelent) lehet például irányítani olyan irányba, ami a vállalkozásunknak megfelel. Erre azonban csak kevesen képesek.

3. Az online reklámot nem vagy tévesen használják
Az első véglet az, amikor egy cég létrehoz egy website-ot, és abban bízik, hogy a látogatók maguktól fognak rátalálni, és belőlük megrendelő lesz. A másik véglet, hogy hiszünk minden "jött-mentnek", hogy nála kell hirdetni (általában bannerrel) a saját termékeinket, mert nincs szakmai tudásunk felmérni az ajánlatot, hogy hatékony-e vagy sem.

4. A "keresőbarát website" fogalom teljesen ismeretlen
Az előbb említett, a tulajdonosoknak oly kedves animációs és egyéb technikai megoldások sajnos kimutatható kárt okoznak a vállalkozásoknak. A kár akkor jelenik meg, amikor a termékük célcsoportja olyan szóra keres az internetes keresőkben, ami kapcsolatos a vállalkozásukkal/termékeikkel, de sajnos, nem találja meg a website-jukat az első találati oldalakon. Ez gyakran 30%-40% ingyenes látogatói forgalom elvesztésével jár, a megrendelések kieséséről nem is beszélve.

5. Az e-mail marketing = tömeges e-mail küldés ismeretlen listára
A kéretlen e-mail kommunikáció sok KKV-nek sajnos a mai napig az egyetlen használható eszköz az online marketing palettáján. A károkról gyakran nem tudnak sokat, de arról sem, hogyan lehet használni az e-mail marketinget másképpen. Így rövidtávon esetleg nyernek 1-2 megrendelést, de hosszútávon veszítenek a márkaismertségből és a törvény üldözöttjei lesznek.

6. A "hatékonyságmérés" = tudni a website-unk látogatói és oldalletöltési számát
"Ha nem tudjuk merre megyünk, mindegy, melyik úton fogunk elindulni." - ismeretlen szerző. Ha nem tudjuk mi történik a website-on, akkor többek közt azt sem tudjuk, hogy melyik fizetős reklámkampány volt hatékony és melyik nem. A sikeres marketing egyik alappillére a hatékonyságmérés.

Gondjai vannak az online marketinggel? A munka mellett nincs ideje továbbképezni magát? Erre is van megoldás - klikk ide!

Damjanovich Nebojsa
Tanácsadó és tréner

(X)

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások