Leállnak az 5 megapixeles gyártósorok

Leállnak az 5 megapixeles gyártósorok

2007. október 8. 22:58, Hétfő
A piac alsó szegmense áttér a 7 megapixelre, erre reagálva a Sony és a Kodak leállítja az 5 megapixeles gyártósorokat.

A legjelentősebb gyártók közül kettő, a Kodak és a Sony leáll az 5 megapixeles érzékelők gyártásával, és már belépőszinten is 7 megapixeles szenzorral szerelt gépeket fognak forgalomba hozni. "Egyértelműen változnak a vásárlói szokások, amire cégünk és a Sony is az 5 megapixeles fényképezőgépek gyártásának leállításával válaszolt. Hiszünk abban, hogy így több értéket nyújtunk a fogyasztóknak" - kommentálta a bejelentést a Kodak munkatársa. "Úgy látjuk, hogy kiválóan fogynak a 7 megapixeles termékek, és egyre több és több vásárló vesz minőségi fényképezőgépet. A verseny éleződésével és új technológiák megjelenésével az árszint lejjebb került" - tette hozzá a Sony képviselője. Közlése szerint mára a 7 megapixel általános normává vált, és 2008-ra teljesen elfoglalja a mainstream szegmenst.

Megfigyelők szerint a belépőszintű gépeknél az 5, 6 és 7 megapixeles termékek határozottan elkülönülnek egymástól. "A vásárlók elkezdik nem csak a megapixelszámot számításba venni. Ahogy a gyártók egyre több funkcióval látják el gépeiket, a fogyasztók figyelni kezdenek a stílusra, az egyszerű használhatóságra és az egyéb funkciókra is."

A 7 megapixeles fényképezőgépek egyetlen előnye, hogy jól sikerült felvételeikből nagyobb papírképeket lehet nyomtatni. Habár jónéhány más dolog is komolyan befolyásolja a képek minőségét, a felbontás még ma is vitathatatlanul az egyik legfontosabb szempont a vásárlóknak. A boltokban az emberek nem megadott képességekkel bíró fényképezőgépeket keresnek, hanem ár/érték arányra mennek: adott összegből megpróbálják a legtöbbet kihozni.


A digitális fényképezőgépek lelke, mely a fényt elektromossággá alakítja

Ma már a mobiltelefonokban is 2 megapixeles szenzorok vannak, de a felsőkategóriás Nokia, Sony Ericsson, Samsung és LG modellekben egy év múlva már az 5 megapixel lesz az általános. "A kamerás telefonok egyértelműen leszorítják az alsókategóriás digitális fényképezőgépek forgalmát. A gyártók már teljesen elhagyták a 2 megapixel alatti területet, most csupán az eddigi folyamatok folytatódnak" - nyilatkozta a Samsung marketingese. Tavaly a 3-4 megaxpieles termékek voltak ár-érték arányban a legmegnyerőbbek, idén az 5-6 megapixeles kategória vette át a stafétabotot, és semmi jele a folyamat lassulásának. A piacra nem oly régen belépő LG számára egyenesen megkérdőjelezi a különálló fényképezőgép létjogosultságát: "A szenzorok ára annyira leesett, hogy az amatőrök számára egyszerűen nincs értelme digitális fényképezőgépet venniük."

A trend egyértelmű, viszont a fényképezőgép gyártók egyáltalán nem tartanak a potenciális vásárlók elvesztésétől. "A jó kép nem csak a megapixelek számán múlik, hanem az olyan fényképezőgép specifikus dolgokon, mint az autofókusz, a vörösszem csökkentés vagy az erős vaku." - nyilatkozta a Canon illetékese. "Ahogy mi látjuk, az egyszerű fényképezőgépek piacát ugyan felfalták a kamerás telefonok, de ezt több, mint kompenzálta a fényképezőgépek iránt támadt növekvő igény. Ez jó hír az iparág számára" - tette hozzá.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások