Tovább koncentrálódik az elektronikai piac

Tovább koncentrálódik az elektronikai piac

2007. október 11. 23:59, Csütörtök
A régióban az elektronikai termékek piacán tovább koncentrálódott a kereskedelmi struktúra - derült ki a GfK Hungária felméréséből.

A kisebb, független üzletek beszerzési társaságokhoz kapcsolódnak vagy a verseny következtében eltűnnek a piacról. A nyugat-európai üzletláncok jelenléte egyre dominánsabbá válik és még több kiaknázatlan lehetőség akad számukra a régióban. Magyarországon jelenleg 142 vállalat van jelen a piacon, s ezzel a harmadik a térségben.

Az analízis szerint az internetes kereskedelem szerepe is egyre jelentősebb, bár a háztartások gyakran csak az információk összegyűjtésére használják a világhálót. Az e-kereskedelem előnyei között említhető, hogy enyhít az eladók készletezési gondjain, a vásárlók pedig gyakran alacsonyabb árakkal és a hagyományos üzletekétől eltérő választékkal találkozhatnak az e-boltokban. A térségben a fotó-, az it- és az irodaeszköz-piaci eladások több mint tíz százalékát az interneten keresztül bonyolítják le.

A nethasználathoz szükséges hardver mellett a többi IT-termék is elérhetőbbé vált. Az asztali számítógépek kétharmadát 500 euró alatt, míg a hordozható pc-k több mint felét 800 euró alatt már meg lehet vásárolni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások