FIFA 08

FIFA 08

2007. október 20. 00:48, Szombat


Kiadó: EA Sports
Fejlesztő: EA Canada
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,5 GHz, 256 MB RAM, 64 Mbyteos videokártya
Ajánlott: 3 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 3200+, 512 MB RAM, Nvidia 6600+
Hasonló játékok: FIFA 2007, Pro Evolution Soccer
Kategória: futball szimulátor

Igazán nehéz feladatot kaptam, ugyanis egy olyan játékról kell véleményt alkotnom, amelyet valaha nagyon szerettem, ám néhány éve kiírta magát a szívemből. Mivel azonban a 2008-as verzióról csupa jót olvastam, még egyszer rászántam magát, és esélyt adtam a kilencvenes évek legjobb futball szimulátorának. A bevezetés azért sikerült ennyire személyesre, mert tisztességesen szeretnék játszani. Egyrészt nem titok, hogy hatalmas FIFA rajongó voltam, ahogy az sem, hogy mostanában inkább a PES-ben találtam meg számításaimat. Természetesen mindkét programot megvizsgáljuk, így mindenki eldöntheti maga, hogy melyik játék a jobb, vagy van e ilyen egyáltalán. Természetesen magától értetődő, hogy a végleges döntés a nagy kihívó Pro Evoilution Soccer 2008 kivesézése után születik meg.

Sajnos rögtön nyavalyognunk kell, ugyanis a FIFA PC-s verziója semmilyen tekintetben nem említhető egy lapon a nextgen grafikával felvértezett konzolos programmal. Egy laikus ránéz a két játékra, és meg nem mondja, hogy mindkét programot az EA adta ki, olyan hatalmas a differencia a két produktum között. A valóságtól nem is vagyunk messze, hiszen mindkét platformon más-más csapat fejleszti a FIFA-t. Ez persze még nem lehet mentség arra, hogy a két FIFA 08 grafikailag összehasonlíthatatlan, de hát mit lehet erre mondani? Ez van.

A fejlesztők mentségére legyen mondva, hogy a játék nem a lustaság miatt olyan amilyen PC-n: a piac egyszerűen még nem elég fejlett, a játékosok elhanyagolható része rendelkezik olyan asztali számítógéppel, amin elfutna a konzolos FIFA. Ez az érv védhető, hiszen nap mint nap látja az ember, hogy a felhasználók a játékok hatalmas erőforrás igényeire panaszkodnak. El lehet képzelni, hogy egy Xbox 360-t teljesen kihasználó FIFA hogyan futna egy átlagos PC-n. A válasz egyszerű és tömör: sehogy.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Be a Pro

Egyértelműen kitűnik, hogy az EA Sportsnál végleg szakítottak az unalmas gép elleni játék fejlesztésével. A hangsúlyt a kooperatív módra fektették, ahol interneten keresztül, illetve multiplayerben hús-vér emberek ellen szerezhetünk magunknak kellemes órákat. Az idei FIFA igazi ütőkártyája a "Be a Pro" névre keresztelt, teljes szezonra kiható fejlesztés. A kőkemény fifások már az előző részekben is próbálgathatták szárnyaikat, amikor nem össze-vissza passzolgattak a gép ellen, hanem áthívva a havert, kizárólag a csapat egyes részeit vonták irányításuk alá. Igen ám, de mint minden új dolognak, ennek a funkciónak is megvoltak a maga gyermekbetegségei, hiszen sokszor a program nem reagálta le kellően gyorsan a parancsokat. A FIFA 2008-ban ennek már szerencsére nyoma sincs, és néhány óra komoly szitkozódás, és billentyűzet, netán kontroller csere után elkezdjük élvezni a módot.

Az újítás lényege, hogy egy meccsen - vagy ha eléggé mazochisták vagyunk, egy teljes szezonon - keresztül egy, azaz egy játékost irányítunk. A másik tíz pályán lévőre nem is válthatunk át, mindössze parancsokkal "terelgethetjük" magunkhoz a bőrt. Elsőre nagyon komplikáltnak tűnhet, és az is, de sok-sok játékóra után az igazi kihívásokat kedvelők ráéreznek a mód lényegére, és le sem bírják majd tenni a játékot. Természetesen a játékos fölötti hatalmunk nem merül ki az irányításban. Az RPG-kből már jól ismert pontosztozkodással karakterünk legfőbb tulajdonságait is meghatározhatjuk. Sőt, annak megfelelően, hogy védővel, középpályással vagy csatárral vágtunk bele az idénybe, feladatokat teljesítve további pontokat szerezhetünk, amelyekkel tovább tökéletesíthetjük védencünk képességeit.

Védőként például, ha nem szabálytalankodunk tizenegyest érően a tizenhatoson belül, már plusz egységekkel gyarapodhatunk. Ha pedig gólt rúgunk vagy gólpasszt adunk, evidens módon ugyancsak lesz mit a tejbe aprítanunk. A belső tulajdonságok mellett egy kifinomult karakterfejlesztővel az egyént külsőleg is kedvünkre átszabhatjuk, hogy a végén teljesen eggyé válhassunk vele.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások