A Motorola a mobilozók adataira kíváncsi

A Motorola a mobilozók adataira kíváncsi

2007. október 28. 07:28, Vasárnap
A Motorola a mobilokról küldött sms-eket elemezné - reklámcélból - egy speciális szoftver segítségével, a jogvédõk aggódnak.

A személyre szabott, célzott reklámokhoz szükséges fogyasztói adatok összegyûjtése és folyamatos frissítése rendkívül költséges tevékenységnek bizonyulhat - amennyiben az illetõ cég történetesen nem egy mobiltelefon-társaság. Ebben az esetben ugyanis kizárólag személyiségi jogi akadályokba ütközhet a vállalkozás azt követõen, hogy a megfelelõ technika már kéznél van az adatok kiszûrésére.

A Motorolának, úgy tûnik, hamarosan már csak a jogvédõkkel kell megvívnia a maga küzdelmét, hiszen a szöveges üzenetek és a beszédhívások szûrésére, és a marketing szempontból értékes információ összegyûjtésére alkalmas technológia fejlesztése már jó úton halad - számolt be a The Times. Értesülésük szerint a mobilgyártók kifejlesztették az sms-ekben elküldött információk szûrésére alkalmas technológiát, amelyet - bejelentésük szerint - természetesen kizárólag a felhasználók beleegyezésével alkalmaznának.

A jogvédõk aggodalma azonban nem tûnik teljesen megalapozatlannak, hiszen az eljárás számos kérdést felvet. A Motorola tervei szerint egy szoftvert telepítenének a mobiltelefonokba, amely a felhasználók által elküldött üzenetekben elõforduló szavakat és kifejezéseket osztályozná, elõfordulási gyakoriságukat elemezné. Amennyiben egy üzenetben például elõfordulnának az "étel" és az "éhes" szavak - vagy ezek szinonimái - a szolgáltató elküldhetné egy a felhasználó közelében lévõ étterem reklámját, annak elérhetõségeivel.

A Motorola marketingért felelõs igazgatója, Kenneth Keller szerint "olyan technológia van a kezünkben, amely lehetõvé teszi számunkra nemcsak azt, hogy megtudjuk hol van az adott személy, de azt is, hogy megértsük, épp mi érdekli. Rájöhetünk, például, ha éppen vacsorázni vagy vásárolni indul, és keresünk neki egy az érdeklõdési körébe vágó üzletet."

A fejlesztés alatt álló technológia a késõbbiekben alkalmas lehet a hangposta üzenetek hasonló rendszerû keresésére is - vélekedett a partnerekkel már tárgyalásokba kezdett Motorola igazgatója, aki a jogvédõket is kész válaszokkal várja.

A Motorola által javasolt rendszer szerint az üzenetei keresését engedélyezõ felhasználó a személyére szabott reklámokon kívül olcsóbb telefondíjakban is részesülhet majd - szolgáltatótól függõen, persze. A Privacy International személyiségi jogvédõ szervezet szerint ez az "önkéntes" rendszer azonban hosszú távon azt is jelentheti, hogy magasabb telefondíjakkal sújtják a szolgáltatók azokat, akik nem hajlandók adataik keresését engedélyezni.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások