2007. november 8. 13:48, Csütörtök
Több mint háromszoros növekedéssel a notebook és a teljes PC piacon is vezető pozíciót ért el az Acer Magyarország - derül ki a Gartner elemzéséből.
Jelenleg minden harmadik hordozható gépet a cég értékesíti. A vállalat az eredményt az év elején piacra dobott két új portfóliója sikerének tartja. A harmadik negyedévre az Acer a notebookok és az összes PC eladások tekintetében is piacvezető helyre ugrott - derül ki a Gartner piackutató cég elemzéséből. Az Acer részesedése a hazai PC üzletből 18,3 százalék, míg a hordozható gépek esetében - több mint háromszoros növekedést produkálva - 32,4 százalékot ért el.
Az Acer Magyarország vezetője az eredmények tükrében sikeresnek tartja az elmúlt időszakot. Egri Csaba szerint leginkább két új portfoliójuk (Gemstone & Profile) járult hozzá, hogy mind a professzionális, mind a fogyasztói szegmensben növelni tudták a piaci részesedésüket. "Amíg a notebook piac idén majdnem kétszeresére nőtt Magyarországon, a cégnek sikerült több mint háromszoros növekményt felmutatni" - fogalmazott.
Az Acer ugyanakkor nemcsak a magyar piacon zárta kiemelkedően a negyedévet: az EMEA régióban a notebook piacon 23,6 százalékos piaci részesedésével és 65,4 százalékos növekedéssel megerősítette vezető helyét. A teljes PC piacon pedig tavalyhoz képest 54 százalékkal bővült a vállalat, így a régióban megerősítette második pozícióját.
A tajvani anyavállalat összbevételei egy év alatt 24 százalékkal nőttek, nettó profitja 324,19 millió, konszolidált eredménye 9,67 milliárd amerikai dollár volt.
A vállalat október közepén felvásárolta a Gateway Inc.-et - az akvizícióval az Acer a világ PC piacának harmadik pozíciójára ugrott.