2007. december 12. 10:30, Szerda
Az internetes televízió szolgáltatások iránt közel sincs akkora kereslet, mint ahogyan azt a szakemberek korábban remélték, így a cégek kénytelenek új ötletekkel előrukkolni.
A vállalatok között van a Deutsche Telekom (DT) is, amely jövő februárban egy ötletversenyt indít az IPTV-megoldások számára. "A tervek szerint a legjobb elképzeléseket bemutató szakembereket, csoportokat vagy cégeket összesen egymillió euróval fogjuk jutalmazni. Elsősorban teljesen új, például interaktív szolgáltatásokra várunk ötleteket, amelyekkel kibővíthetők a jelenlegi IPTV-megoldások. Csomagjainkkal már jelenleg is a az internetes televíziózás egyik fő támogatója vagyunk, azonban ez még csak a kezdet. A szoftverfejlesztőknek most lehetőségük nyílik arra, hogy az elképzeléseiket közvetlenül a Deutsche Telekom IPTV-platformján próbálják ki és valósítsák meg" -
jelentette be René Obermann, a konszern vezetője.
René Obermann a német nemzeti IT-csúcson (balról a második)
A beérkező anyagok közül a legjobb tizet választják majd ki, és ezek mindegyikét a programozók meg is valósíthatják. A szakemberek ezután kiválasztják a legjobb három szoftvert, amelyek után felkerülnek a DT rendszerébe.
Az ehhez hasonló programok mindenképpen jót tesznek az internetes televíziózás népszerűsítésnek és a frissítés rá is fér erre a piacra: a Canalys piackutató cég felmérése szerint tavaly csak 4 millió háztartásban néztek IPTV-n műsort. Ez a szám azonban a következő három évben jelentősen nőhet, 2010-re pedig világviszonylatban elérheti a 40 millió háztartást. A Deutsche Telekom a mostani program előtt, még az idei év végéig legalább 100 000 háztartásban akarja értékesíteni internetes televízió csomagjait és az IPTV népszerűsítése továbbra is az egyik legfontosabb eleme René Obermann piaci stratégiájának. Mivel a cég megszerezte a Bundesliga online közvetítéseinek sugárzási jogát, ezért várhatóan nem lesz nehéz dolga.