Egyre nô a belépôszintű notebookok piaci aránya

Egyre nô a belépôszintű notebookok piaci aránya

2008. január 4. 11:40, Péntek
Magyarországon is megfigyelhetô a notebook-piac átalakulása. Az olcsó gépek elôretörésével és az átlagárak folyamatos csökkenésével egyre több felhasználó dönt a hordozható-számítógépek vásárlása mellett - derül ki a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének nemzetközi tapasztalataiból.

A GfK Kereskedelem és Technológia területe a világ számos országában - így 2007 januárja óta hazánkban is - vizsgálja a számítástechnikai termékek kiskereskedelmi értékesítésének piacát. A notebookokról elmondható, hogy míg az néhány éve csak a tehetôsek kiváltsága volt, addig mára - a GfK által készített felmérések alapján - mind az eladott gépek, mind a belépôszintű eszközök átlagára csökkent. Ha megvizsgáljuk a felmérés definíciója szerint Ausztriát, Csehországot, Szlovákiát, Lengyelországot, Magyarországot és Ukrajnát magába foglaló középés kelet-európai piacot, akkor elmondható, hogy 2002-tôl minden évben egyre nô a belépôszintű (800 euró alatt kínált) notebookok aránya a piacon.


Ha öszszevetjük 2002 és 2007 között az elsô negyedévben ebben az árszegmensben értékesített készülékek darabszámát, akkor kiderül, hogy 2002- ben 7 százalékos, 2005-ben 27 százalékos, 2007-ben pedig 58 százalékos súllyal jelentek meg ezen eszközök a teljes piacon. Ki kell hangsúlyozni továbbá, hogy a már 600 euró alatt elérhetô termékek aránya 2007 elsô félévében a fent említett országokban a teljes piac 40 százalékát adta. Az árak folyamatos csökkenésének eredményeképp az asztali számítógép vásárlását tervezô fogyasztók által támasztott kereslet fokozatosan az olcsó notebook-ok piacára tevôdik át.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások