Egy élethű játékkutya a sztár New Yorkban

Egy élethű játékkutya a sztár New Yorkban

2008. február 26. 23:59, Kedd
A Hasbro egy élethű golden retrievere és a Mattel Fisher Price sorozatának Elmo babája a napokban megtartott New York-i játékvásár legnagyobb sikere.

Az Amerikai Nemzetközi Játékvásáron (AITF), amely a maga nemében az egyik legnagyobb a világon, idén mintegy 7000 kiskereskedő 15 ezer képviselője vett részt. A vásáron is jól megfigyelhető volt az a tendencia, miszerint technikailag egyre fejlettebbek, és ennek köszönhetően egyre élethűbbek a játékok. A piacvezető Mattel mögött a világ második legnagyobb játékgyártója, a Hasbro Biscuittel (Süti), az aranyszőrű retrieverrel állt elő, amely nemcsak úgy néz ki, mint egy igazi kutya, de megérintve is olyan érzést kelt, ráadásul reagál a parancsokra is. A Fisher Price válasza erre a kihívásra Elmo Live, egy plüssbaba, amelyik törökülésben leül, majd meséket és vicceket mond.

Újdonság a vásáron és a játékpiacon, hogy korszerűsítik a régi kedvenceket. A gyerekek megtalálhatják a kiállításon kitömött macijaik, babáik korszerű, elektronizált változatát, amelyek pont úgy néznek ki, mint a régiek, csak éppen mozognak, beszélnek, nevetnek, sírnak vagy énekelnek.

Változatlanul erős a kiállítók biztonságos játékokért érzett aggodalma, ugyanis olyan katasztrofális évet, mint a tavalyi, amikor játékok millióit kényszerültek visszahívni, nem kockáztathatnak meg. Tavaly az Egyesült Államokban elsősorban emiatt csökkentek 2 százalékkal az eladások. Ennek ellenére - anyagi okokból - legfeljebb a játékgyártás 5 százalékát telepítik át más országba, a többi - fokozottan szigorú egészségügyi előírások mellett - továbbra is Kínában marad.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások