Mobiladók fedik le a Viktória-tavat

Mobiladók fedik le a Viktória-tavat

2008. március 13. 12:34, Csütörtök
A Viktória-tavon dolgozó 200 ezer halász hamarosan mobiltelefonon hívhat majd segítséget, ha bajba kerül a világ második legnagyobb édesvízű taván.

A pánafrikai hálózatüzemeltető Celtel, a Zain egyik leányvállalata és az Ericsson kiterjeszti a Viktória-tó térségére a mobilhálózatokat, serkentve ezzel a tóparti közösségek gazdasági és társadalmi fejlődését és potenciálisan csökkentse az előforduló, halászattal kapcsolatos halálesetek számát. A Zain és az Ericsson frissíti a Celtel meglévő infrastruktúráját és további 21 rádióállomást épít ki, így a tó területére akár 20 kilométerrel benyúlva biztosítja a mobillefedettséget. Ez a bővítési folyamat körülbelül hat hónapig tart és a halászati területek több mint 90 százalékán biztosítja a mobillefedettséget, amely területeken évente közel ötezer ember veszti életét balesetek és kalóztámadások következtében.


A projekt során több mint megkétszerezik a rádió-bázisállomások és a mobil helyzetmeghatározó rendszer hatótávolságát. Utóbbi egy helyalapú szolgáltatás, amely segítségével a vészhelyzeti szolgálatok háromszögelés módszerével meghatározhatják a veszélyben lévő halászok által leadott mobiljel helyét. A GSMA és a Zain a térség kormányaival és non-profit csoportokkal együttműködve a tavon dolgozók segítségét célzó mentéskoordinációs szolgáltatás létrehozásán dolgozik.

Az Ericsson, a Zain és a GSMA Fejlesztési Alapja az elmúlt hat hónapban azt vizsgálta, hogyan lehetne jobb kommunikációt biztosítani a tó közvetlen környezetében élő összesen 30 millió tanzániai, kenyai és ugandai lakosnak. A bővítést határozott üzleti szempontok is támogatják, amelyek a megnövekedett előfizetőszámon és a nagyobb adatforgalmon alapulnak, így ez is biztosítja a projekt fenntarthatóságát.


A Zain értéknövelt szolgáltatások nyújtását is tervezi, mint például aktuális piaci árak lekérdezése, ami jelentős hatással lesz a helyi emberek megélhetésére. Indiában végzett tudományos kutatások azt találták, hogy a mobiltelefonok használata jelentősen növelheti a halászok bevételét azáltal, hogy képesek megtalálni a fogásért kínált legjobb árat. A mobilszolgáltatások rendelkezésre állása várhatóan a turizmusra, a közlekedési és a halkiviteli iparágra is jótékony hatással lesz majd és kulcsfontosságú lehet további üzleti fejlesztéseknek a térségbe történő vonzásával.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások