Az európai cégek törekednek az energiatakarékosságra

Az európai cégek törekednek az energiatakarékosságra

2008. március 14. 18:15, Péntek
Egy új tanulmány szerint az európai IT-menedzserek környezettudatosak.

A megkérdezett európai IT-döntéshozók túlnyomó többsége (82%) szívesen fizetne magasabb árat egy energiatakarékos munkaeszközért. Ez főként abból a félreértésből származik, amely szerint a környezetbarát technológiák jelentős befektetést igényelnek - de ettől függetlenül megfigyelhető az energiatakarékos technológiák iránti rejtett igény.

A Lenovo-tanulmány az AMD támogatásával készült. Milko van Duijl, a Lenovo európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régiójának elnöke és a cég alelnöke szerint az AMD-vel való együttműködés még magasabbra fogja emelni a mércét a PC-k tervezése és az energiatakarékosság terén. "A környezetbarát szemlélet kritikus fontosságú a siker szempontjából a mai üzleti életben, ráadásul olyan kézzelfogható haszonnal jár, amilyen például a költségmegtakarítás."

A megkérdezett európai vállalatok közel kétharmada (60%-a) még mindig olyan PC-ket használ, amelyek nem energiatakarékosak, illetve az EPEAT nem értékelte őket, hisz a gépek EPEAT-regisztrációja csak 2006 júniusában indult el. Sok PC 3 éves vagy még annál is idősebb: ezek most fognak elérkezni életciklusuk végére, így megérettek a frissítésre. Franciaországban az IT-menedzserek 66%-a használ EPEAT minősítés nélküli, vagy nem energiatakarékos számítógépet, az Egyesült Királyságban hasonló a helyzet (65%), míg Németországban ez az arány körülbelül 50%-ra tehető.

A funkcionalitás, ár, energiatakarékosság, formatervezés és a márkanév közül a válaszadók szerint a funkcionalitás a legfontosabb szempont vásárláskor.

- Az Egyesült Királyságban a válaszadók nagy hányada nem márkahű, nem törödik a külalakkal, 53%-uk a funkcionalitást helyezi előtérbe, de 31%-uk gyorsabban hozna döntést egy beszerzés kapcsán, ha kedvező az ár.
- A francia IT-menedzserek némileg márkahűbbek és nagyobb hangsúlyt fektetnek a formatervezésre, de 34%-uk egyetért abban, hogy a funkcionalitás befolyásolta legnagyobb mértékben beszerzéssel kapcsolatos döntéseiket. Második helyen 32%-kal az ár áll.
- A német informatikusok 54%-a szintén a funkcionalitást tekinti a legfontosabb tényezőnek, a második nem meglepő módon itt is az ár, 24%-kal.

A tanulmányt a Red Shift készítette a két vállalat megbízásából. Több mint 600 informatikai igazgatót és menedzsert kérdeztek meg 2008 januárjában. A felmérést 500-2500 főt foglalkoztató francia, angol és német cégek között végezték.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások