Battlefield Heroes - mit várhatunk?

Battlefield Heroes - mit várhatunk?

2008. március 17. 09:57, Hétfő
Az Electronic Arts a Battlefield márkanév erejére támaszkodva egy ingyenesen letölthető és játszható termékkel próbálkozik.

Meglepő, hogy pont az EA vezet be egy újfajta üzleti modellt, ugyanis a játék fejlesztésének és fenntartásának költségeit reklámbevételekből tervezik finanszírozni. Ben Cousins producer nyilatkozata szerint ezek nem lesznek zavaróak. "A játékon belül nem lesznek poszterek vagy egyéb reklámhordozók, csak a játék indítómenüjeként szolgáló weblap töltőképernyőit értékesítjük. Ezekre kattintva a reklám a játék mögött jelenik meg, azaz nem zavarja meg a szórakozást. Olyan sok lapletöltést akarunk amennyi csak lehetséges, de ezzel egyidejűleg nem akarjuk megtörni a játékmenetet."

Mint a nemrég kiadott videóban is közlik, regisztráláskor nem kell bankkártyainformációt vagy egyéb érzékeny adatot megadni, csak a közösségi portálokon szokványos személyes adatokra kiváncsiak (név, emailcím, születési idő, ország stb.). A weblap rögzíti az elért eredményeket, és listákat generál. Bejelentkezés után meg kell alkotnunk karakterünket, és választanunk kell a két frakció közül (szövetségesek vagy a németek, persze más neveken). Sims-szerűen választhatunk bőrszínt, arcformát, frizurát és ruhákat - némi pénzmagért pedig egyéb extrákhoz, például védőszemüveghez juthatunk. Három karakterosztály lesz, a kommandós, a katona és a lövész, FPS-terminológiával a fürge, az átlagos és a nehézfegyverzetű.


Mivel sok energiát feccölünk karakterünk fejlesztésébe, így azt állandóan szerepel majd a képernyőn, azaz egy külsőnézetes játékról van szó. Ezáltal láthatjuk, ahogy harcol, vagy speciális akciókat hajt végre - ennek célja Cousins szerint az volt, hogy személyes kapcsolat alakuljon ki hősünkkel. Az irányítás a szokványos WASD és egér páros lesz, ugrás és guggolás gombokkal kiegészítve.

A képregényszerű grafika indoka az alacsony gépigény: akár 1 GHz-es processzoron, 512 MB memóriával is elfut, így a lehető legszélesebb közönséghez juthat el. Hasonló okok indokolják a játék gyorsítását (halál esetén 5 másodperc múlva feltámadunk), a kistérkép hiányát vagy a baráti tűz ignorálását, azaz nem halhatunk meg társaink által. A játékmódok is nagy egyszerűsítéseken estek át. Alapesetben mindkét csapatnak ötven életpontja van, és amelyik először nullára esik, veszít. Persze a zászlónak is nagy szerepe van, megszerzése után módosítók járulnak az öléshez. Az összeset megszerezve egy ellenfél megölése után már 2 életet veszítenek.


A lövész lassú, de komoly páncélozást kapott. Fegyvere egy gyorstüzelésű géppuska és egy rakétavető, amikkel rövidtávon hatalmas sebzést tud kiosztani. A katona a mindenes, egy gépfegyvert kapott. A kommandós a Heroes kéme és mesterlövésze: álcázni tudja magát, amivel közelről félig átlátszó, messzebbről pedig teljesen láthatatlan. Fegyvere a kés és a mesterlövész puska, viszont hogy ne legyen túl erős, utóbbival csak két találat okoz halálos sebesülést. Mindegyik osztálynak lesz speciális képzettsége, melyek egy része területalapú, másik pedig tapasztalat alapján jár.

A járműveknek fontos szerep jut, de a játék stílusából adodóan jelentősen le vannak gyengítve. Például a tankot a második világháborús Shermanról másolták, de annál jobban gyorsul, jóval poénosabb vezetni, és közel sem uralja olyannyira a harcmezőt, mint valójában tenné. A repülő légcsavaros, és bombák helyett gépágyúval van felszerelve. Legviccesebb, hogy a szárnyakon embereket szállíthatunk, és így vívhatunk légicsatákat. A nyáron megjelenő játékban két terep lesz (Seaside Skirmish és Mediterranean), melyeket később továbbiak követnek majd. A weblapot és a játékot 17 ember fejleszti majd folyamatosan, és a fejlesztő DICE nagy reményeket fűz hozzá.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások