IT központot nyitott Budapesten a Lufthansa

IT központot nyitott Budapesten a Lufthansa

2008. április 4. 08:47, Péntek
Üzembe helyezte a Lufthansa Systems új Operation Centerét Budapesten, a központ felelős a cég hálózati és szerverrendszerének karbantartásáért, illetve IT szolgáltatást nyújt a cég ügyfeleinek - közölte a társaság.

A közlemény szerint Wolfgang F. W. Gohde, a Lufthansa Systems AG elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az IT szakemberek részére több mint 100 új munkahelyet teremtett a társaság. Az Operation Center egy üzembiztos hálózaton keresztül kapcsolódik az anyavállalat, a Frankfurt melletti Kelsterbachban található számítógépes központjához, amely Európa egyik legnagyobb kapacitású és legmodernebb centere. A budapesti Operation Center munkatársai jelenleg mintegy ezer szerverrendszer felügyeletét látják el, a migráció július végéig zárul le.

A Lufthansa Systems 1995-ben alapította magyarországi leányvállalatát. A Kft. ma már több mint 450 szakembert foglalkoztat, és az anyavállalat termékfejlesztési projektjeihez járul hozzá. Az Operation Center a telekommunikáció és a szoftverfejlesztés egyik innovációs központjában, az Infopark D épületében kapott helyett, a helyszín kiválasztásakor fontos szempont volt az ELTE és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közelsége. Az elnök-vezérigazgató bejelentette, hogy a jövőben mindkét egyetemmel tovább bővítik az együttműködést.

A Lufthansa Systems a világ egyik vezető IT szolgáltatója a légiközlekedési és a repülésirányítási iparágban. A Lufthansa konszern 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalata rendszerintegrátorként teljes körű IT szolgáltatást nyújt, a tanácsadástól a tervezésen és fejlesztésen át, az üzemeltetésig. Számos német telephelyén kívül leányvállalatai révén 16 országban van jelen, világszerte mintegy 3.200 fő munkavállalót foglalkoztat. A 2007-es üzleti évben a Lufthansa Systems 679 millió eurós árbevételt ért el.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások