Banki adatok tűntek el Angliában

Banki adatok tűntek el Angliában

2008. április 7. 23:59, Hétfő
Jobb későn, mint soha! - alkalmazták a közmondást Nagy-Britannia legnagyobb bankja, az HSBC vezetői, amikor beismerték, hogy négy héttel ezelőtt szállítás közben elveszett egy CD a pénzintézet 370 ezer ügyfelének bizonyos adataival.

A lemezt akkor látták utoljára, amikor a bank southamptoni képviseleténél átadták a futárnak, akinek az volt a feladata, hogy elvigye a küldeményt az HSBC központjába. A CD-n a bank közleménye szerint csak az ügyfelek neve, születési dátuma és az általuk kötött életbiztosítások fajtája szerepelt, sem számlaszámot, sem társadalombiztosítási számot, sem bármilyen egyéb pénzügyi adatot nem tartalmaztak a róluk készült fájlok.

A brit pénzpiaci felügyelet értesítést kapott az adatvesztésről, és minden bizonnyal kivizsgálja az ügyet. Ennek eredményét némi aggodalommal várhatják az HSBC-nél, ugyanis tavaly a Nationwide takarékszövetkezet és a Norwich Union biztosítótársaság magas büntetésben és nyilvános dorgálásban részesült azért, mert nem kezelte kellő figyelmességgel az ügyfeleiről rendelkezésére álló információkat.

A szigetország eddigi legnagyobb adatvesztési botránya az adóhitelek és a gyermekgondozási támogatások kifizetésével foglalkozó hivatal, a HM Revenue and Customs (HMRC) nevéhez fűződik. A HMRC 2007-ben két olyan cd-jét vesztette el, amelyek 25 millió ügyfél adatait tartalmazták, az illetéktelenek egy teljes gyermektámogatási adatbázishoz, továbbá az érintettek banki és takarékszövetkezeti adataihoz is hozzájuthatnak a lemezekről. A CD-k becsületes megtalálójának a napokban ajánlottak fel 20 ezer font (25,3 ezer euró) jutalmat.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások