Reklámszövetség a Google és a Yahoo között

Reklámszövetség a Google és a Yahoo között

2008. április 10. 07:55, Csütörtök
Kísérleti együttműködés az internetes reklámok területén a Yahoo és a Google között.

A Yahoo és a Google amerikai internetes kereső és tartalomszolgáltató helyi idő szerint szerdán bejelentette: kísérleti jelleggel együttműködik az internetes reklámozás területén. A Yahoo bekebelezésére törekvő Microsoft szoftveróriás máris bírálta a vállalkozást, mondván, hogy az ellentmond a versenyszabályoknak. A kísérleti együttműködés keretében a Yahoo böngésző oldalaira felveszi a Google által elhelyezett hirdetéseket. A kísérlet két hétig tart, a Yahoo.com amerikai internetes oldalra korlátozódik és csak a Yahoo!-n végzett keresések 3 százalékát érinti - közölte a vállalat.

A megállapodásra a Microsoft bekebelezési szándékával szembeni "alternatív stratégiák keresése" keretében került sor a The Wall Street Journal szerint. A lap úgy tudja, hogy a Yahoo Inc. három stratégiai megoldást dolgoz ki, amellyel a részvényeseit kívánja meggyőzni: ne fogadják el a Microsoft felvásárlási ajánlatát. Ezek egyike a Google-lal való reklámegyüttműködés. A másik lehetséges megoldás a Time-Warner csoport tulajdonában lévő AOL-lal való fúzió. A lap internetes kiadása által idézett jól értesült forrás szerint azonban "bőven van még tennivaló, amíg a Yahoo! és az AOL között alá lehet írni a fúziós megállapodást". A harmadik lehetséges megoldás a Yahoo! részvényeinek tömeges visszavásárlása.

A Microsoft február 1-jén tett ajánlatot a Yahoo! megvásárlására 42 milliárd dollár értékben. A Yahoo azonban elutasította a bekebelezésre tett javaslatot, arra hivatkozva, hogy az ajánlat nem tükrözi a cég értékét és fejlődési lehetőségét. A Yahoo Inc. üzemelteti a világ egyik leglátogatottabb internetes keresőrendszerét és tartalomszolgáltatóját, a Yahoo! portált, azonban krónikusan le van maradva a piacvezető Google mögött.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások