Assassin's Creed

Assassin's Creed

2008. április 19. 09:51, Szombat
Grafika:
Először mindenképp azt emelném ki, hogy a dizájnerek profi munkát végeztek. Egységes városképek, meghökkentően valóságos területek és izgalmas helyszínek. Egy játék hangulatát nagyobb részt határozza meg, hogy milyen a díszlet, mint a grafikai teljesítmény önmagában. Itt ez rendben van, ráadásul a technológia sem utolsó. Xbox360-on természetesen zökkenésmentesen fut és nagyon szép. A felületek simák, a mélységélességgel való játék pedig misztikussá, izgalmassá teszi az egészet. A színvilága is nagyon jól eltalált, ami a sivatagos, keleti hangulatot erősíti tovább. Az egyetlen rossz pont az lehet, hogy a PC játékosoknak vagy kompromisszumot kell kötnie, ami csalódáshoz vezethet vagy kraftos gépet kell összerakni az asztalra. A minimum Core2Duo, de abból sem akármelyik, hanem lehetőleg a 2 GHz feletti példányok, míg videovezérlőből is érdemes komolyabbra beruházni. Vagy a komolyabb árából egy XBox360-at venni.

Kezelőfelület:
Elsőre nagyon szokatlan, de egy igazán terjedelmes, már történeti fonálra is felfűzött oktató részt kapunk, aminek a végére nagyjából mindenki tisztában lesz a kezeléssel. Nyilván később rutinosabbá is válik az ember. A kontroller adja meg a játék által nyújtott teljes szabadságot, hiszen fokozatmentesen lehet körbefordulni, nézelődni, de billentyűzettel sem kell kétségbe esni, sőt. A menük külön érdemelnek egy jó pontot, hiszen teljesen beágyazták azt a történetbe és jól is néz ki, ami előny akkor is, ha nem éppen a praktikum magasiskolája.

Játszhatóság:
Nem túlzottan hosszú a történet, de talán a gyűjtögetéssel ki lehet húzni egy ideig, utána viszont marad a várakozás a következő epizódra. A PC-seknek fele annyi pénzért mindenképp kötelező darab, mint a konzolosoknak. Küldetés fajtából sajnos nagyon kevés van, ami egy idő után unalmassá teszi az egészet, még akkor is, ha a sztori érdekes lenne. Egyesek hajlamosak is fikázni a játékot emiatt, de ha WoW komplexitása lenne, az már tényleg sok lenne a jóból.

Nehézség, AI:
Tud kellemetlen pillanatokat okozni a játék, de igazából néhány várható halált és néhány fejvakargatós tévelygést, téblábolást eltekintve nem okozott gondot. Mondhatni kicsit túl könnyű is. Hozzáállás kérdése, hogy valaki azt szereti jobban, ha kínoz egy játék, de legalább sokáig tart, vagy épp lazít, de hamar vége van. A harcoknál az ellenségek közepesen buták, a lényeg nem a bonyolult harcrendszeren van, hanem inkább azon, hogy a válaszcsapásokkal és a sima csapkodással egyik alkalommal 8 katonát sikerült nyolcféleképpen levágni/leszúrni. A kamerakezelés néhol furcsa, ami adhat egy gellert a könnyed játékmenetnek, többször volt olyan szituáció, hogy a béna kameraállás miatt nem ment valami elsőre. A népek és a katonák valamiféle egyszerű mesterséges intelligenciával bírnak, többnyire nem scripteltek, viszont nem is kell túl sokat várni tőlük.

Hangok és zene:
Amennyire dicsértem a külcsínt, annyira lehet dicsérni a hangokat is. A szövegek kellemesek, beleélősek, a zene pedig igazán filmszerűvé teszi az egészet. Egy tökéletes végigjátszást, az ismétléseket levágva simán megnézném egy esti film helyett. A hangeffektek is legalább annyira aprólékosak, mint a textúrák. A torony tetején ülve susog a szél, a lovaglás hangja is meggyőző és a harcok, utcai zsibaj is teljesen letaglóz.

Összegzés:
A repetitív játékmenet és a viszonylag rövid sztori miatt nem mondanám tökéletesnek, olyan játék nincs is. Viszont a hangulat, az átélhetőség, a látvány kárpótol. Kevés játék ragad meg ennyire, mint ez, és annak ellenére, hogy hamar kivégezhető, maradandó nyomot hagy, sőt néhány havonta akár elő is lehet venni, legalább a második és harmadik rész lejátszása előtt. Az Xbox360-as teszt során gyűjtött benyomások nem változtak PC alatt sem, apró hibák előfordultak, a gépigény veszedelmes, de akinek most nincs csúcsgépe, az akár 1-2 év múlva is bátran előveheti, mert ez időtállónak tűnik.

Kapcsolódó letöltések:
  • Videó

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások