Heroes of Might and Magic V: A kelet törzsei

Heroes of Might and Magic V: A kelet törzsei

2008. április 26. 10:06, Szombat


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Nival Itneractive
Honlap

Platformok: PC

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,5 GHz, 512 MB RAM, 2 Gbyte szabad hely, Nvidia Geforce 4+
Ajánlott: Intel Core 2 Duo , 2048 Mbyte RAM, nVidia Geforce 6600+
Hasonló játékok: HoMM 1-2-5, Warlords IV
Kategória: körökre osztott fantasy stratégia

Kedvenc mesebeli tündérfantáziánk újabb gyöngyszeme érkezett meg nemrég. A Heroes of Might and Magic V második és állítólag egyben utolsó kiegészítője, A Kelet Törzsei tesz pontot a végtelen történet ötödik részének i betűjére. Tartalomban nincs hiány, az új ork alapú faj mellett számos meglepit tartogat a lemez, igaz a játék ettől még ugyanolyan unalmas tud lenni hosszútávon, mint eddig.

Az orkok története éppen azután kezdődik, hogy a törpök befejezték sajátjukat a tavalyi kiegészítőben, a Hammers of Fate-ben. Legelső feladatunk a Qurok nevű ork hőssel felszabadítani a gonosz és könyörtelen emberek (Haven) igája alól démoni társainkat, hogy később elemi erővel csaphasson le az "erőd" faj a többi népre. A bevezető játék után három teljes kampány megoldása lesz a játékos feladata, mégpedig egy az élőhalottak színeiben, egy természetesen az orkokkal és egy az akadémiával. Az előhalottak ezúttal a démoni megrontás ellen küzdenek a Haven területein, persze nem is lenne undead a nép neve, ha a végén nem lenne megcsavarva egy kicsit és nem derülne mégis, hogy a viszonylag jóságos felszabadítás mögött akadnak sötétebb árnyak.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az orkok történetében a fent említett Qurok halála miatt jut vezető szerephez Gotai. Az ő vezetése alatt a buta orkok és goblinok azt hiszik, a nagy mestert követik még mindig, de a démon Alaric megleckézteti őket. A harmadik és egyben befejező eposzban pedig az Akadémia soraihoz csatlakoznak az orkok, illetve a többiek is és a játék végére valahogy az egyensúly megborul és mindenki elkezdi gyűlölni a terrorista démonokat. Kissé meglepő fordulat, de ebben a részben majdnem mindenki jó. Úgy tűnik, hogy happy endet akartak a készítők is, attól függetlenül, hogy kinek melyik volt a kedvenc faja. A játékot természetesen az itthon kapható magyarított változatban próbáltuk ki.


A küldetésekben és az alapkoncepcióban gyakorlatilag semmi változás nem történt. Szinte minden esetben a feladatunk valamilyen hódítási vagy mentési akció, az ellenségek likvidálása és közben persze mohón lehet gyűjtögetni a királyságszerte szétszórt kincseket. Igazi újdonságról beszámolni igazából nem lehet, hiszen minden teljesen ugyanúgy működik, mint eddig. A történet többnyire ott kezdődik, hogy egy új területre érkezve el kell foglalni egy várat vagy éppen egy várban erőt gyűjtve kell lerohanni az ellentétes pólust. A Heroes sorozat különböző részeit lehet szerezni vagy nem szeretni, lelkesedni a páratlan számú vagy épp páros részekért, de egy biztos, hogy hosszútávon repetitív és unalmas.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az ötödik rész megjelenésekor sok-sok újdonságot hordozott magában, sok mindenben visszatért az ősi részekhez, de harmadik nekifutásra már én sem találtam benne sok izgalmat, annak ellenére, hogy elkötelezett híve vagyok a játéknak az első rész óta. Ez a kiegészítő annak ellenére nem nyújt túl sokat, hogy egy új fajt hoz képbe (ami nem is annyira új, hanem a korábban Sylvanként és Strongholdként ismert fajok redizájnja). Igaz, hogy új képességek jöttek, sőt az összes fajon belül az eddig egy fejlesztés helyett egy második verziót is kap minden egységtípus, de ez nem sokat lendít a mókán. Talán az egyetlen kibúvó, hogy a kihívás szintjét sikerült magasra tenni, tehát iszonyat nehéz tud lenni a kampány, nem lehet csak úgy egyszerűen végigszaladni rajta hipp-hopp.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások