Parádés eredmény a Telenornál

Parádés eredmény a Telenornál

2008. április 30. 10:16, Szerda
Norvégia vezető távközlési vállalata, a Telenor - 2002 óta a magyar Pannon százszázalékos tulajdonosa - szerdán 5,026 milliárd norvég koronás adózott eredményt jelentett az első negyedévről, 69 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 2,974 milliárdnál.

A nagy ugrást főleg az okozta, hogy az ukrán Kyivstar mobilszolgáltatót ismét bevették a csoportmérlegbe, habár csak társult cégként és nem leányvállalatként. A Kyivstarban a Telenornak többsége van, de korábban az orosz Alfa Group társtulajdonossal kialakult nézeteltérések miatt az ukrán mobilszolgáltatót egy ideig külön számolták el. A Telenor üzemi eredménye, 3,862 milliárd norvég korona csoportszinten, 8 százalékkal több a tavalyi első negyedévi 3,585 milliárdnál. A bevétel, 23,205 milliárd norvég korona, 3,4 százalékkal több az egy évvel korábbi 22,446 milliárdnál. Világszerte 4 millió új mobil ügyfelet szereztek, ezzel a teljes ügyfélkör 147 millióra bővült az év végi 143 millióról.

A mobilszolgáltatásban Norvégiában 1,6 százalékkal 3,12 milliárd koronára csökkent, Svédországban 4,6 százalékkal fogyatkozott a bevétel. Dániában 9,1 százalékkal, Ukrajnában 9,3 százalékkal, Thaiföldön 2,6 százalékkal, Bangladesben 0,1 százalékkal, Malájziában 6,8 százalékkal nőtt a bevétel az egy évvel korábbihoz képest. Egyebütt, közte Montenegróban, Szerbiában és Pakisztánban 26,4 százalékkal nőtt a mobil bevétel. A vezetékes szolgáltatások bevétele 5,8 százalékkal csökkent. A Pannon üzemi eredménye, norvég koronában számolva, az első negyedévben 416 millió volt, 3,7 százalékkal több a tavalyi első negyedévi 401 millió koronánál, a Telenor szerdán megjelent beszámolója szerint.

A bevétel, 1,38 milliárd norvég korona, 8,2 százalékkal elmaradt a tavalyi első negyedévi 1,503 milliárdtól. forintban számolva 3 százalékos csökkenés volt, az összekapcsolási díjak tavaly februári és idén januári csökkentése, továbbá a barangolási díjak tavaly szeptemberi csökkentése miatt. Ezt részben ellensúlyozta a növekvő ügyfélszám: az első negyedévben 24 ezer ügyfelet szerzett a Pannon, kissé növelve piaci részarányát, 34 százalékra. Az egy ügyfélre jutó bevétel azonban 128 koronára csökkent az egy évvel korábbi 148 koronához képest, ez tavaly évi átlagban is 148 korona volt, a Telenor beszámolója szerint.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások