A digitalizált kiskereskedelem jelenti a jövőt

A digitalizált kiskereskedelem jelenti a jövőt

2008. június 30. 11:42, Hétfő
Egyes feltételezésekkel ellentétben, melyek az online értékesítés várható dominanciáját vetítik előre a hagyományos üzleti értékesítéssel szemben, a Visa Europe legújabb tanulmánya rámutat arra, hogy a kétféle eladási csatorna a jövőben egymást kiegészítve létezik majd.

2012-2015-re az internetes értékesítés várhatóan közel 20 százalékát teszik majd ki a forgalomnak, a honlapok pedig sokkal inkább tranzakciós, mint információs szerepet töltenek be, amely egyben azt is jelenti, hogy a technológia alkalmazása gyakoribbá válik a kereskedők körében. Ennek eredményeképpen egyre gyakoribb lesz az automatizált termékazonosítás és a raktárkészlet valós idejű nyomon követése a rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) által, valamint a célzott promóciók pedig közvetlenül érik el a fogyasztókat vásárlás közben. Emellett valószínűleg az üzletekben a PC/web-alapú eszközök segítségével hozzáférhetőek lesznek a termékhez fűződő vásárlói vélemények is.

"A Jövő Üzlete 2012-2015" elnevezésű tanulmány szerint, amelyet a Visa Europe megbízásából készített a Nottingham-i Kereskedelmi Kutatóközpont, hét év múlva kérdésessé válik az utcai üzletek sorsa, ugyanis a kereskedők több mint egynegyede (28.7%) szerint csökkeni fog az üzletek száma. Valószínűsíthető, hogy változni fognak az üzlettípusok is, mivel a kereskedők 70 százaléka úgy gondolja, hogy újfajta megoldásokat és több információs szolgáltatást vezetnek be addigra.

A vásárlók rendelhetnek a weboldalon vagy vásárolhatnak az üzletekben, míg a kisebb üzletek inkább a szolgáltatásokra és a tájékoztatásra koncentrálnak majd a nagy készletek felhalmozása helyett. Az automatizált azonosítás egyre elterjedtebb lesz, mivel várhatóan a kiskereskedők több mint 22 százaléka fogja bevezetni azt valamilyen formában. A rádiófrekvenciás azonosító címkéket várhatóan a kereskedők 34 százaléka vezeti majd be a könnyebb készletgazdálkodás, valamint a vásárlóknak szóló vásárlási akciók miatt. A kiskereskedők 50 százaléka - várakozásuk szerint -, a technológiát a demográfiai, valamint a hűségkártya adatok alapján célzott email és sms promóciók lebonyolítására használja majd.

A kereskedők csaknem 60%-a véli úgy, hogy a kiskereskedelmi honlapok fő célja a tranzakció lesz, és a weboldalaknak csak az egyötöde fog információs szerepet betölteni. A kiskereskedőknek körülbelül 60 százaléka véli úgy, hogy honlapjuk és az üzletük hasonló lesz, míg 23 százaléka szerint a kettő egymástól teljesen eltérő lesz, jelentősen eltérő funkciókkal. Azok közül, akik szerint az üzletük és a weboldaluk nem lesz teljesen hasonló, több mint fele nyilatkozta azt, hogy különböző megoldásokat vezetnének be. A kereskedők kétharmada új megoldásokat vezetne be: például információs szolgálatok felállítása vagy helyi felvevő pontok létesítése a meglévők mellé. Erre leginkább a brit és a holland kereskedők mutatnak hajlandóságot.

2012-15-re a fogyasztók több mint 71 százaléka használja majd az internetet információszerzésre a vásárlást megelőzően. 2015-re a kiskereskedők várhatóan 48 százaléka biztosít valamilyen elektronikus készüléket a vásárlók számára önkiszolgáló automata vagy interaktív számítógép formájában. Ezt feltehetően leghamarabb a svéd (52,7%) és a német (52,6%) kiskereskedők valósítják meg. A kiskereskedők 48 százaléka szerint az elektronikus fizetés fontos, illetve nagyon fontos szerepet tölt be abban, hogy a vásárlás automatizálttá váljon (önkiszolgálás, automatizált fizetés). Legtöbben az Egyesült Királyságban (53%) és Hollandiában (50%) voltak ezen a véleményen.

A jövőben alkalmazott fejlett fizetési technológiák alkalmazásának tekintetében az európai kiskereskedők magas fokú hajlandóságot mutatnak - legfőképpen az Egyesült Királyságban - leginkább az érintés nélküli kártyák, a többfunkciós kártyák (melyek választhatóan lehetnek betéti-, hitel- és feltöltő kártyák), key fobok (biztonsági hardver eszköz beépített hitelezési funkcióval) és a mobil fizetési lehetőségek terén.

"Mindenki számára világos, hogy az új technológiáknak mekkora szerepe lesz a jövő kiskereskedelmi terének alakításában. A tanulmányból kiderül, hogy bár a változások viszonylag rövid idő alatt zajlanak le és a Jövő Üzletét a digitális korszak technológiái alakítják majd, a közös cél ugyanaz: minél nagyobb kényelmet teremteni a vásárló számára, amely cserébe fokozottabb megkülönböztetést és üzleti sikert eredményez a kiskereskedő számára." - mondta Dr. Steve Perry, a Visa Europe ügyvezető alelnöke.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások