2008. július 7. 23:59, Hétfő
A bankok szinte kivétel nélkül elektronikus szolgáltatásuk dinamikus térnyeréséről számolnak be. Az e-bankot használók tábora a K&H-nál egy év alatt mintegy másfélszeresére emelkedett, mára meghaladja a 150 ezret.
Az OTP Bank elektronikus csatornák használatára szerződött ügyfeleinek száma mintegy 50 százalékkal bővült. A netbankot az év végén már 670 ezren használták. A szolgáltatás bevezetése óta a Raiffeisen Direktnetet használók száma dinamikusan, az ügyfélszám-növekedést meghaladó arányban nő és a jövőben további jelentős bővülésre számítanak. Mára a Raiffeisennél a szolgáltatást aktívan használó lakossági ügyfelek száma meghaladja a 66 ezret, a vállalati ügyfelek esetében ez a szám 19 ezer.
Az Allianz Bank 2007 őszén indította el lakossági netbankszolgáltatását, és a szolgáltatás rövidesen már a kis-és középvállalkozói ügyfelek számára is elérhető. A bank lakossági ügyfeleinek mintegy ötöde rendelkezik netbanki szerződéssel. Az utóbbi egy évben megduplázódott az internet bankingot használók száma az UniCreditnél. 2007 végén a bank lakossági ügyfeleinek több mint 25 százaléka, kisvállalati ügyfeleinek közel 60 százaléka, nagyvállalati ügyfeleinek pedig mintegy 30 százaléka vett igénybe e-banki szolgáltatást. Az Erste Banknak jelenleg közel 130 ezer elektronikus csatornát használó ügyfele van, az elmúlt évben 30 százalékkal nőtt a felhasználók köre.
A jelenleg már megközelítőleg 700 ezer CIB-ügyfél közül - tájékoztatta lapunkat a pénzintézet - több mint 200 ezren használják a netbankot tranzakcióik intézésére; a lakossági tranzakciók mintegy 90 százaléka elektronikus csatornákon keresztül történik Az internetbanki tranzakciók száma az utolsó egy évben több mint ötödével nőtt az OTP-nél. A K&H ezen a téren is másfélszeres növekedésről számolt be. A legnépszerűbb tranzakció az átutalás és a mobiltelefon-egyenleg feltöltése volt.
A Budapest Banknál (BB) a 2002-es indulás óta már több mint 140 ezren igényelték ezt a szolgáltatást, ami 49 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest. A BB-nél az ügyfelek közel 35 százaléka választja az internetes bankolást. Több mint 60 százalék pedig - tudtuk meg - rendszeresen, aktívan használja a netbankot. Az Erste netbankszolgáltatást használó ügyfelei körében az eseti átutalás, a betéti tranzakciók, valamint a számlalekérdezések a leggyakrabban végzett tranzakciók. A számlaegyenleg és a számlamozgás nyomon követése funkció az eseti átutalással együtt az igénybe vett szolgáltatások közel 80 százalékát teszi ki.
Érdekes, hogy nyomon követhető egy "evolúciós folyamat" is a BB ügyfelei körében: az új ügyfelek, kezdő felhasználók elsősorban a számláik és kivonataik megtekintésére, a számlaegyenleg és a tranzakciók ellenőrzésére használják a szolgáltatást. Amennyiben ezt már megszokták, következik a használat következő lépcsője, a bankkártyás műveletek, a mobiltelefon-egyenleg feltöltése, majd az átutalások. A Commerzbank vállalati ügyfeleinek körében az internetbankolás az elmúlt esztendőben 36 százalékkal nőtt - tájékoztatta lapunkat Lovas Emese üzletfejlesztési igazgató. Korábban jellemzően az electronic banking (EB) volt a keresett, de ez a tendencia a netbank javára mostanra teljesen megfordult.